• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
3

سازماندهي حركت گروهی

  • کد خبر : 32491
  • 06 فروردین 1400 - 23:21
سازماندهي حركت گروهی
بام نیوز: حركت يك گروه كوهپيمائي هميشه بايد به شكل ستوني و در يك صف منظم و پشت سر يكديگر انجام شود و تا پايان كار صعود و بازگشت بايد نظم صف و ستون گروهي حفظ گردد و هر شخصي در صف جايگاهي دارد كه توسط سرپرست گروه تعيين مي گردد . 

حركت يك گروه كوهپيمائي هميشه بايد به شكل ستوني و در يك صف منظم و پشت سر يكديگر انجام شود و تا پايان كار صعود و بازگشت بايد نظم صف و ستون گروهي حفظ گردد و هر شخصي در صف جايگاهي دارد كه توسط سرپرست گروه تعيين مي گردد .

نفر اول گروه( سرگروه )

نفر اول به عنوان هماهنگ كننده در سرعت پيمايش و از افراد با تجربه گروه مي باشـد كـه توانايي مسيريابي و هدايت گروه را دارد .

نفر آخر گروه .

يكي از قويترين و با تجربه ترين اعضاي گروه مي باشد كه وظيفه دارد مراقبت افراد گروه را عهده دار باشد تا كسي از گروه جدا نشود و تا اتمام برنامه با نفر اول گروه ارتباط برقرار نمايد ( ارتباط مي تواند از طريق سـوت و بـي سـيم و …. باشد )

نفر دوم صف.

چنانچه يكي از اعضاي گروه در پيمايش كندتر از ديگران حركت مي كند و از نظر تكنيكي معادل اعضاي گروه نمـي باشـد بهتـر است پشت سر نفر اول قرار گيرد . سرپرست گروه يا سرپرست برنامه مي تواند بعنوان نفر اول يا نفر آخر در گروه قرار گيرد يـا در ميان گروه حركت كند و همه حركات و روند كار اعضا را كنترل نمايد ،برنامه ريزي ، گذر زمان ، كنترل كمي و كيفي برنامه برعهده سرپرست مي باشد .

(هميشه درصف و ستون گروهي حركت كنيد و از گروه جدا نشويد و از حركت كنار يكديگر خودداري نمائيد)

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=32491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.