• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

سرمازدگی شرپاها در K2

  • کد خبر : 17326
  • 18 دی 1399 - 19:43
سرمازدگی شرپاها در K2
بام نیوز:شرایط جوی باعث تردید نیرمال پورجا در انتخاب یک تاکتیک مشخص شده، او با همراهی مینگماجی هرم سیاه را ثابت گذاری کرده و به کمپ اصلی برگشته.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،مگدلنا کورزکوفسکا، دونده و کوه نورد لهستانی در ارتفاع ۶۵۵۰ متر کمپ خود را در نقطه ای صاف زیر هرم سیاه برقرار کرده، به گفته وی هوا امروز آفتابی اما جریان بادِ شدید و سرما آزار دهنده بوده و شب گذشته در کمپ یک، جریان باد مانع از خواب وی شده، او به محض ورود به کمپ اصلی به بالا حرکت کرده، چانگ داوا لیدر تیم تجاری سون سامیت و سه شرپا از همین تیم در حال انتقال طناب به کمپ های بالاتر هستند با هدف بلندپروازانه رسیدن به کمپ ۴ در ارتفاع ۷۶۰۰ متر.

شرایط جوی باعث تردید نیرمال پورجا در انتخاب یک تاکتیک مشخص شده، او با همراهی مینگماجی هرم سیاه را ثابت گذاری کرده و به کمپ اصلی برگشته ، نیرمال امروز نوشته که به تیم خود اجازه داده استراحت کنند و سال نو را جشن بگیرند اما وقتی به بالا و هوای آفتابی نگاه می کند در گرفتن این تصمیم احساس پشیمانی می کند. در هر صورت تیم او و تیم مینگما جی در حال حاضر در کمپ اصلی بسر می برند.

باد شدید مینگوته و گروه او را نیز در کمپ اصلی زمین گیر کرده، به گفته وی برخی شرپاهای تیم سون سامیت به دلیل سرمازدگی به پایین برگشته اند اما اسامی و امکان ادامه کار آنها را اعلام نکرده، والدمارکوالفسکی کوه نورد لهستانی نیز به دلیل حمل بار بسیار سنگین حین پیشروی به سمت کمپ اصلی پیشرفته دچار فتق شده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده، قبلا نیز تلاش وی در زمستان ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در K2 به دلیل اصابت یخ در مسیر کمپ یک خیلی زود به پایان رسیده.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=17326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.