• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

سرما در بسیاری از شهرها و باران در پایتخت از فردا/بارش برف و تگرگ و محدودیت جاده‌های کوهستانی

  • کد خبر : 5399
  • 20 آبان 1399 - 9:30
سرما در بسیاری از شهرها و باران در پایتخت از فردا/بارش برف و تگرگ و محدودیت جاده‌های کوهستانی
بام نیوز: معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید را شاهدیم؛ این وضعیت روز آینده در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به شدت فعالیت سامانه بارشی افزوده می‌شود و بارش در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، همچنین روز جمعه در اغلب نقاط کشور غیر از شمال شرق و شمال غرب، بارش‌ها ادامه دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این پنج روز بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی و ارتفاعات استان اردبیل به شکل برف خواهد بود؛ همچنین در مناطقی از شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

اصغری گفت: از روز پنج شنبه ۲۲ آبان و همچنین روز جمعه دمای هوا در اغلب مناطق کشور به طور محسوس کاهش می‌یابد که این کاهش دما در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: در استان هایی که ذکر شد اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از وسایل ایمنی و گرمایشی ماشین‌ها در عبور از جاده های کوهستانی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کشاورزی، ضروری است.

 معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است همچنین از اواخر وقت فردا تا پایان هفته شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۶ و ۱۱ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

* هشدار رگبار و تگرگ و لغزندگی جاده ها در ۵ استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۱ آبان در سواحل خزر تشدید بارش و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در گیلان، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس تا روز پنج شنبه ادامه دارد که اثر آن بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات و جاری شدن روان آب است که توصیه می‌شود حفظ فاصله از حریم رودخانه و مسیل‌ها در دستور کار باشد، پرهیز از تردد غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و لایروبی رودخانه ها و مسیل ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.