• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
3

سیستم لایه ای پوشاک و لباس مناسب در تابستان

  • کد خبر : 49281
  • 12 مرداد 1400 - 0:58
سیستم لایه ای پوشاک و لباس مناسب در تابستان
بام نیوز: عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب مهمترین تجهیزات شما برای کوهنوردی در تابستان هستند و اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باید در موردشان بررسی کنید استاندارد بودن و کیفیت است.

لایه اولیه به لباس‌های زیرین شما مربوط می‌شود، یک لایه لباس که کاملا جذب باشد و از جنس پنبه و پلی‌استر تا حرکت را برایتان آسان کند، این لایه نازک باعث می‌شود تعریق بدن آزاردهنده نباشد. لایه میانی کمی از اولین لایه ضخیم‌تر است و کار اصلی آن حفظ گرمای طبیعی بدن، پشم یکی از اجناس محبوب این لایه برای کوهنوردان است اما می‌توانید از ژاکت‌های عایق هم استفاده کنید. آخرین لایه که به عنوان رویه شناخته ‌می‌شود باید از جنسی باشد که شما را دربرابر ناملایمات آب و هوا محفوظ نگه دارد. معمولا برای لایه بیرونی از کاپشن‌های ضد آب، بادگیرها و پارچه‌هایی با مقاومت بالا استفاده می‌کنند.

ملزومات مناسب برای کوهنوردی در بهار و تابستان

با توجه به هوای خنک بهار و آفتاب‌های دلچسب گستره وسیع‌تری برای انتخاب لباس مناسب نسبت به زمستان دارید و می‌توانید لایه‌های نازک‌تری بپوشید. همچنان بهتر است برای دو لایه اول لباس‌های جذب و کشباف به تن کنید، جوراب هم بپوشید اما نه از نوع پشمی بلکه از جنسی که هوا در کفش شما به راحتی جریان یابد. مطمئن شوید که کفش به پای شما آسیب نخواهد رساند و دربرابر باران ناگهانی پاها خیس نخواهند شد.

ملزومات طبیعت‌گردی در تابستان کمی متفاوت از سایر فصل‌هاست، در واقع شما به همه ملزومات نیاز ضروری نخواهید داشت، یک لایه لباس مناسب کافی است و اگر روز تابستانی خنکی باشد در نهایت یک گرمکن بسیار نازک و سبک در بعضی ساعت‌های روز به کارتان می‌آید. تی‌شرت آستین کوتاه آزاد نخی که به خوبی هوا در آن جریان یابد و با تعرق زیاد شما را دچار مشکل نکند کاملا مناسب است. از پوشیدن ‌جنس‌های نایلونی و پشمی به شدت خودداری کنید. شلوارک‌های کتان چندجیب و یا شلوارهای ورزشی که جذب نباشند عالی‌اند اما شرت‌های ورزشی یا جین‌ها به هیچ وجه برای تابستان توصیه نمی‌شوند. در تابستان می‌توانید به جای چکمه‌های سنگین ساق بلند از کفش‌های ورزشی با لژمناسب کوهنوردی استفاده کنید.

عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب مهمترین تجهیزات شما برای کوهنوردی در تابستان هستند و اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باید در موردشان بررسی کنید استاندارد بودن و کیفیت است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.