• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

«سیمون مورو»: برای صعود قله خطر نمی‌کنم که بمیرم!

  • کد خبر : 65582
  • 24 آذر 1400 - 0:28
«سیمون مورو»: برای صعود قله خطر نمی‌کنم که بمیرم!
بام نیوز: «سیمون مورو» آلپینیست مشهور ایتالیایی که در این «زمستان» برای چهارمین بار در «ماناسلو» تلاش می‌کند، طی مصاحبه‌ای با «استفان نستلر» خبرنگار آلمانی پاسخ‌های قابل تأملی داده است.

به گزارش بام نیوز، «سیمون مورو» آلپینیست مشهور ایتالیایی که در این «زمستان» برای چهارمین بار در «ماناسلو» تلاش می‌کند، طی مصاحبه‌ای با «استفان نستلر» خبرنگار آلمانی پاسخ‌های قابل تأملی داده است.

پرسش خبرنگار :
از نظر شما میزان اهمیّت ایستادن بر مرتفع‌ترین نقطه «ماناسلو»، مرتفع‌ترین نقطه‌ای که در انتهایِ یال قله به عنوان «قله اصلی» نامیده می‌شود و در فصل صعود پائیز بحث‌هایی پیرامون رسیدن به آن به عنوان صعود موفق، بالا گرفت، چقدر است؟!
پاسخ «مورو»:
مطمئنا بر روی هر کوه، فقط یک قله وجود دارد، اما من همیشه به تصمیمات فردیِ هر کوه‌نورد، احترام می‌گذارم … به این مفهوم که هیچ فردی نباید به خاطر نظر دیگران، خود را به خطر بیاندازد! … ولی درعین حال مهم است که صادق باشد و اعلام کند که دقیقا به کدام نقطه از کوه رسیده است.

پرسش خبرنگار:
آیا تمایل به صعود قله شرقیِ آن را نیز دارید؟!
پاسخ «مورو»:
بسته به میزان باد و‌سرما، تمایل بسیاری بر نخستین‌ صعود زمستانی قله شرقی به ارتفاع ۷۹۹۲ متر، که دومین صعود آن نیز محسوب خواهد شد، دارم… اما نه اینکه برای دستیابی به آن، خود را به خطر بیاندازم و بمیرم!

«سیمون مورو» آلپینیست مشهور ایتالیایی و تنها کوه‌نوردی‌ است که ۴ نخستین صعودِ زمستانه به قلل ٨٠٠٠متری در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

منبع: توئیتر «استفان نستلر»

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.