• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

«سیمون مورو» در راه چهارمین تلاش برای صعود پنجمین ۸۰۰۰ متری خود در زمستان

  • کد خبر : 64488
  • 14 آذر 1400 - 4:04
«سیمون مورو» در راه چهارمین تلاش برای صعود پنجمین ۸۰۰۰ متری خود در زمستان
بام نیوز: روز گذشته «سیمون مورو» کوه‌نورد ایتالیایی، فرودگاه میلان را برای سفر به کاتماندو در راه چهارمین تلاش زمستانی ماناسلو ترک کرد.

به گزارش بام نیوز، روز گذشته «سیمون مورو» کوه‌نورد ایتالیایی، فرودگاه میلان را برای سفر به کاتماندو در راه چهارمین تلاش زمستانی ماناسلو ترک کرد. اگرچه او و همراهش «آدیرال رای» نخستین ناکامی سفر خود را بدلیل تاخیر در ورود به استانبول با جاماندن از پرواز کاتماندو متحمل شدند، اما مورو امید دارد: “در اینجا شکست بخورد ولی در کوهستان خیر”!

وی سال قبل نیز به همراه «الکس تکسیکون» کوه‌نورد اسپانیایی در ماناسلو حضور داشت، ولی بارش سنگین برف موجب ناکامی آنها شد. این دو که چند هموطن خود و تعدادی شرپا را هم در تیمشان دارند، باسابقه صعود مشترکشان به نانگاپاربات در زمستان امیدوار هستند بتوانند بر هشتمین قله ۸۰۰۰ متری جهان فائق آیند.
همچنین قرار بود «ساجد صدپارا» فرزند محمدعلی، کوه‌نورد پاکستانی نیز آنها را در این سفر همراهی کند، اما وی بدلیل ارتفاع‌زدگی در سفر ماه گذشته به کمپ اصلی اورست به پاکستان بازگشته و دوران نقاهت را سپری می‌کند.
سیمون مورو که با دور روز تاخیر در سفر به نپال وارد این کشور خواهد شد، سه هفته دیگر و با آغاز فصل زمستان وارد کمپ اصلی ماناسلو می‌شود. وی پیش از آن در منطقه خومبو و برروی آمادابلام هم‌هوایی خواهد کرد.

برداشت از سایت دسنیول

پی نوشت
«سیمون مورو» سابقه صعود زمستانی به قلل شیشاپانگما، گاشربرومII، ماکالو و نانگاپاربات را دارد. وی هم اکنون پرافتخارترین کوه‌نورد دنیا در صعود زمستانی به ۸۰۰۰ متری ‌ها می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=64488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.