• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

شرایط عجیب پاراوزنه‌‎برداری کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور!

  • کد خبر : 71724
  • 15 اسفند 1400 - 9:00
شرایط عجیب پاراوزنه‌‎برداری کرمانشاه در مسابقات قهرمانی کشور!
بام نیوز:تیم پاراوزنه برداری زنان و مردان کرمانشاه در حالی در رقابت های قهرمانی کشور هیچکدام از سکوهای اول تا سوم را از آن خود نکرد که سال گذشته در هر دو بخش قهرمان ایران شده بود.

به گزارش بام نیوز، در این رقابت ها در بخش بانوان از کرمانشاه هفت وزنه بردار اعزام شده بود که پنج  مدال بدست آورند، مدال نقره زهرا السادات موسوی در وزن ۵۰ کیلوگرم، طلای فریبا علی اکبری در  ۶۱ کیلوگرم، نقره منیژه جلالی در ۶۱ کیلوگرم، برنز زهرا چهری در ۷۶ کیلوگرم و نقره سمیرا نظری در ۸۶ کیلوگرم.

در بخش مردان هم شش وزنه بردار در بخش بزرگسالان و یک وزنه بردار هم در بخش جوانان از کرمانشاه به این مسابقات اعزام شد که حاصل کار آنها کسب مدال طلای علیرضا ایزدی در وزن ۵۴ کیلوگرم، برنز سلام خاصه پور در ۵۹ کیلوگرم، نقره صمد عباسی در ۷۲ کیلوگرم، برنز شهرام رضایی در ۹۷ کیلوگرم و در بخش جوانان مدال برنز امیرحسین مرادی در وزن ۹۷ کیلوگرم بود.

کسب پنج مدال در بخش بانوان و پنج مدال در بخش آقایان توسط تیم های اعزامی کرمانشاه به رقابت های پاراوزنه برداری قهرمانی کشور درحالیست که سال گذشته نیز با همین تعداد مدال توانستند عناوین قهرمانی کشور را بدست بیاورند، اما امسال حتی روی سکو هم نرفتند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه درخصوص این شرایط در گفت و گو با ایسنا، گفت: در بخش بانوان سال گذشته شش بانوی وزنه بردار را به این رقابت ها اعزام کردیم که پنج نفر از آنها مدال گرفتند و قهرمان شدیم، اما امسال برای این رقابت ها هفت نفر اعزام شدند، با این تفاوت که فدراسیون اعلام کرده بود که تنها چهار نفر این افراد به عنوان تیم اصلی کرمانشاه محسوب می شوند و مدال هایی که کسب کنند را در امتیازات برای انتخاب تیم های قهرمان به حساب می آورند.

عزت الله پرنیان ادامه داد: بنابراین ما در این رقابت ها یک تیم اصلی چهار نفره و یک تیم ذخیره سه نفره داشتیم که مدال های تیم ذخیره را به عنوان امتیاز برای استان حساب نمی کردند.

وی تصریح کرد: شب قبل از شروع رقابت ها، سرمربی تیم کرمانشاه چهار نفر از بانوان وزنه بردار را که بهترین رکوردها را در تمرینات زده بودند به عنوان تیم اصلی کرمانشاه به مسئولین مسابقات معرفی کرد که متاسفانه در روز مسابقه دو نفر از آنها وزنه های خود را اوت کردند و دو نقر باقی مانده هم دو مدال نقره بدست آورند، درحالی که بانوان وزنه بردار تیم ذخیره ما هرسه نفر سه مدال کسب کردند که یکی از آنها طلا بود.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه در خصوص چرایی این اشتباه محاسباتی سرمربی تیم پاراوزنه برداری بانوان کرمانشاه هم گفت: سرمربی تیم، چهار نفر اصلی را با توجه به رکوردهای بهتری که در تمرینات زده بودند، انتخاب کرده بود.

وی افزود: در مجموع از عملکرد تیم کرمانشاه در این رقابت ها راضی هستیم، چراکه علیرغم عدم کسب جایگاه، مدال های خوبی بدست آوردیم.

وی در ادامه در تشریح عملکرد پاراوزنه برداری مردان کرمانشاه در این رقابت ها نیز گفت: برای این بخش هم شش ورزشکار در بخش بزرگسالان و یک ورزشکار در بخش جوانان اعزام کرده بودیم، که در بخش بزرگسالان چهار مدال و در بخش جوانان هم تنها  نماینده ما مدال گرفتند.

پرنیان به کسب عنوان قهرمانی این تیم در رقابت های سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم تیم ما با این تعداد مدال کسب شده می توانست روی یکی از سکوهای قهرمانی بایستد و آنطور هم که امتیازات را جمع کرده ایم، طبق مدال های کسب شده در بخش بزرگسالان و جمع امتیازات آنها باید تیم ما روی سکوی دوم می ایستاد.

وی با بیان اینکه نامه ای اعتراضی از طرف هیات استان به فدراسیون در این رابطه ارسال شده، عنوان کرد: تنها در یک صورت تیم ما با این تعداد مدال نمی تواند روی یکی از سکوها قرار بگیرد و آن هم این است که امتیازات تیم رده سنی بزرگسالان و جوانان را باهم جمع بسته باشند. این درحالیست که آیین نامه ابلاغی فدراسیون به استان برای مسابقات همان آیین نامه سال های قبل بود که در آن قید نشده که امتیاز بزرگسالان و جوانان را با هم جمع می بندند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه اعلام کرد: اگر امتیازات را اینگونه حساب کرده باشند نیز به فدراسیون معترض خواهیم بود، چراکه سالهاست چنین دستورالعملی برای مسابقات نداشته ایم و هرساله تنها مدال های بخش بزرگسالان را برای معرفی تیم های اول تا سوم در نظر می گیرند.

وی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد تیم های اعزامی کرمانشاه به رقابت های قهرمانی کشور، گفت: هرچند تیم های ما در این رقابت ها روی سکو نرفتند، اما در بحث مدال آوری رشد داشتند که این برای ما قابل تقدیر است و از عملکرد تیم هایمان راضی هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.