• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24566
4
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبر داد؛

شیوه‌نامه فعالیت اماکن ورزشی استان مرکزی در شرایط کرونا اعلام شد

  • کد خبر : 4261
  • 12 آبان 1399 - 10:03
شیوه‌نامه فعالیت اماکن ورزشی استان مرکزی در شرایط کرونا اعلام شد
بام نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: پروتکل‌ها بهداشتی اماکن ورزشی استان مرکزی بر مبنای کار کارشناسی تدوین و برای اجرا به تأیید ستاد پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی رسیده است.

عابد حقدادی در گفت وگو با خبرنگار بام، اظهار کرد: تمامی باشگاه‌ها، اماکن ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان مرکزی موظف و مکلف به رعایت مفاد و دستورالعمل و شیوه نامه فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی دولتی و خصوصی از دوازدهم ماه جاری (امروز) هستند.

وی با اشاره به اینکه این شیوه نامه و دستورالعمل و پروتکل بهداشتی به تأیید ستاد پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی رسیده است افزود: مفاد این شیوه نامه برای تمامی مدیران، مسؤلین اماکن ورزشی و باشگاه‌ها لازم الاجراست و عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌شود و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: براساس این شیوه نامه و دستورالعمل، رشته ورزشی فوتبال با حداقل تعداد نفرات در هر تایم تمرینی (در زمین‌های چمن بزرگ حداکثر ۳۰ نفر و در زمین‌های مینی فوتبال حداکثر ۱۵ نفر) می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: رشته‌های ورزشی اسکیت، دو میدانی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش‌های هوایی در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند به تمرین بپردازند.

حقدادی خاطرنشان کرد: رشته‌های راکتی شامل تنیس خاکی، بدمینتون، پینگ‌پنگ، اسکواش و رشته دارت می‌توانند به تعداد نفرات در هر تایم تمرین به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۱۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت داشته باشند.

وی افزود: رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شیرجه، فرم‌های رزمی کاتا (کاراته) و صحرانوردی می‌توانند در سالن‌های بزرگ و اختصاصی با ارتفاع بالای ۶ متر، تیراندازی با تفنگ، شمشیر بازی به صورت انفرادی با استفاده از تجهیزات شخصی و رشته ورزشی گلف، اتومبیلرانی و موتورسواری و وزنه برداری با حضور حداکثر ۸ نفر در هر تایم در سالن ورزشی، رشته بولینگ و بیلیارد به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۸ نفر در هر تایم، مراکز حرکات اصلاحی با توجه به اینکه به صورت انفرادی و با ظرفیت محدود پذیرش شود، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: بقیه رشته‌های و اماکن ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک ضدعفونی کردن سطوح بعد از هر تایم تمرین، استفاده از وسایل شخصی استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و فاصله گذاری اجتماعی لازم الاجراست. تمامی مدیران، مسئولان اماکن ورزشی و باشگاه‌ها ملزم به اجرای این شیوه‌نامه هستند و عدم رعایت آن تخلف محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4261
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.