• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
2

شیوه نامه نحوه فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی استان مرکزی ابلاغ شد

  • کد خبر : 12628
  • 16 آذر 1399 - 12:18
شیوه نامه نحوه فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی استان مرکزی ابلاغ شد
بام نیوز:شیوه نامه نحوه فعالیت باشگاه ها و اماکن ورزشی استان مرکزی از 15 آذرماه 99 ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،  در این شیوه نامه که با توجه به رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ابلاغ شده، آمده است:

۱- رشته ورزشی فوتبال با حداقل تعداد نفرات در هر تایم تمرینی( در زمین های چمن بزرگ حداکثر ۳۰ نفر و در زمین های مینی فوتبال حداکثر ۱۵ نفر) می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۲- رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، هاکی، سپک تاکرا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و گلبال در سالن های سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند .

۳- رشته های ورزشی اسکیت، دو و میدانی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش های هوایی در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می توانند فعالیت کنند.

۴- رشته های راکتی شامل تنیس خاکی، بدمینتون، پینگ پنگ، اسکواش و رشته دارت می توانند به تعداد نفرات در هر تایم تمرینی به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۱۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۵- رشته های ورزشی تکواندو، کاراته، کونگ فو، جودو، ووشو، کیک بوکسینگ و رشته های زیر مجموعه هیئت رزمی در بخش کمیته و مبارزه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

۶- رشته های ورزشی کشتی، کبدی و بوکس تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

۷- رشته های ورزشی ژیمناستیک، شیرجه،  فرم های رزمی، کاتا( کاراته) و صخره نوردی می توانند در سالن های بزرگ و اختصاصی با ارتفاع بالای ۶ متر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۸- رشته های تیراندازی با تفنگ، شمشیربازی به صورت انفرادی با استفاده از تجهیزات شخصی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند .

۹- رشته های ورزشی بدنسازی، کار با دستگاه، ایروبیک و کلیه ورزش های هوازی زیر مجموعه هیئت همگانی و رشته شطرنج تا اطلاع ثانوی و تصمیم گیری مجدد تعطیل هستند.

۱۰- رشته ورزشی گلف، اتومبیلرانی و موتورسواری می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۱۱- رشته ورزشی وزنه برداری با حضور حداکثر ۸ نفر در هر تایم تمرینی در سالن ورزشی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۱۲- رشته بولینگ و بیلیارد به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۸ نفر در هر تایم تمرینی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۱۳- مراکز حرکات اصلاحی با توجه به اینکه به صورت انفرادی و با ظرفیت محدود پذیرش می شود می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

۱۴- رشته های باستانی و ورزش های زورخانه ای، مراکز ماساژ ورزشی و استخرهای شنا و آب درمانی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

تبصره: رعایت بخشنامه های ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش در مناطق و شهرستان های استان با وضعیت زرد و سفید که قبلا ابلاغ شده لازم الاجراست .

نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن سطوح بعد از هر تایم تمرین، استفاده از وسایل شخصی، استفاده از ضدعفونی کننده ها و فاصله گذاری اجتماعی لازم الاجراست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12628
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.