• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
خبر داد:

صالحی‌امیری: برگزاری المپیک توکیو حتمی است/ برنامه‌ای برای تغییر در ریاست آکادمی نداریم

  • کد خبر : 1365
  • 21 مهر 1399 - 10:50
صالحی‌امیری: برگزاری المپیک توکیو حتمی است/ برنامه‌ای برای تغییر در ریاست آکادمی نداریم
بام نیوز:رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونا، تعدادی از رشته‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بام، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری که به صورت آنلاین با خبرنگاران برگزار شد، گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونا، تعدادی از رشته‌ها فعالیت خود را آغاز کردند. توماس باخ در اجلاس آنلاین لوزان صحبت‌هایی مطرح کرد و نخست وزیر ژاپن نیز جلسه داشت و برگزاری رویداد المپیک را قطعی اعلام کرد.

وی ادامه داد: دو شیوه برای برگزاری المپیک در نظر دارند اول اینکه بحث واکسن باشد تا چالشی نباشد و بحث دوم برگزاری بدون واکسن است. ارزیابی من این است که ۹۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۰ واکسن را به صورت محدود خواهیم داشت و المپیک با شور و نشاط برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تاریخ‌های کسب سهمیه هم اعلام شده است. بازی‌های ساحلی سانیای چین، ۱۳ فروردین قطعی است و ثبت نام انجام شده است. آذرماه امسال اجلاس هیئت اجرایی آسیا است و ما هم حضور خواهیم داشت. اردیبهشت سال بعد بازی‌های داخل سالن تایلند را در پیش داریم و بعد از آن المپیک توکیو برگزار خواهد شد. مسابقات کشورهای اسلامی نیز در قونیه برگزار می‌شود و ثبت‌نام‌ها انجام شده است.

وی افزود: دنیا مطمئن است در سال ۲۰۲۱ شرایط عادی خواهد شد. در ایران نیز، کشتی و برخی از رشته‌ها اردوها را آغاز کرده و ما هم زیر ساخت آکادمی را بازسازی کردیم و در حال خرید تجهیزات هستیم.

صالحی‌امیری در خصوص شرایط تیم‌ها و اینکه فرصت کافی برای آمادگی هست، تصریح کرد: برای این کار سه دسته اقدام داشتیم، اول اینکه رویکرد آموزش مجازی بود که در آکادمی آن را فعال کردیم که موثر هم بود. دوم تهیه تجهیزات و فرستادن به منازل ورزشکاران بود . سوم اینکه از ستاد کرونا مجوز ۲۰ رشته را گرفتیم. ارزیابی سجادی و همکارانم این است که زمان برای رسیدن به اوج آمادگی با توجه به اینکه در مهرماه اردوها شروع شده، وجود دارد.

وی افزود: این موضوع مربوط به همه دنیا است و همه فدراسیون‌ها و تیم‌های ۲۰۶ کشور برای ورود به توکیو دچار افت شدند و ما هم در همین مسیر قرار داریم. کرونا برای ما آسیب جدی و افت قهرمانان را به همراه داشته و یک شوک برای ما در میانه کسب آمادگی بود. از این جهت خود را قانع می‌کنیم که شرایط ما با سایر کشورها مشابه است.

بیشتر بخوانید
صالحی‌امیری: دشمن به دنبال تعلیق ورزش ایران است/ قیمت‌ها ۵ برابر شده است

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه صحبت‌هایی در مورد تغییر در ریاست آکادمی المپیک به گوش می‌رسد، گفت: اصل و فرع آن شایعه این است که آقای قراخانلو مدت‌ها برای آکادمی وقت گذاشتند و با خبرگان ورزشی برنامه راهبری ۱۰ ساله آکادمی را تدوین کردند و با گروه‌های مختلف دانشگاهی نیز مشورت کردند. این طرح در سطح روسای فدراسیون‌ها، هیئت اجرایی مطرح شد. بحث در هیئت اجرایی کاملاً حرفه‌ای بود. حتی می‌خواهم رسانه‌ها در فضای هیئت اجرایی باشند و مسائل را ببینند.

وی تاکید کرد: در آن جلسه در مورد سیاست ۱۰ ساله آکادمی بحث جدی وجود داشت، اینکه آیا مرکز، پژوهشی و فرهنگی است یا مرکز تمرینات برتر تیم ملی است؟ نظر شخصی من این است که ۵۰ درصد ظرفیت آکادمی باید در خدمت فدراسیون‌ها برای بحث پزشکی، سنجش، فیزیوتراپی و روانشناسی باشد و ۵۰ درصد دیگر علمی در جهت تربیت مربی و برنامه‌های پژوهشی باشد.
برخی نظر داشتند که صرفا مرکز تمرین تیم ملی باشد و کار پژوهشی برای دانشگاه‌ها است برخی برعکس آن را اعتقاد داشتند. نقطه نظرات جمع بندی نشد. قرار شد نقطه نظرات روسا هم گرفته شود و جمع بندی آنها در مجمع دی ماه بررسی شود. برنامه‌ای برای تغییرات نداریم.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای هیئت اجرایی که رئیس فدراسیون نیستند، آیا لزومی دارد تغییراتی در این مورد صورت بگیرد، تصریح کرد: جواب منفی است. اساسنامه می‌گوید عضویت اعضا تا پایان دوره است و چیزی برای تغییر میان دوره پیش‌بینی نشده و ما امکان تغییر تا پایان دوره را نداریم.

وی در خصوص غیبت‌های متوالی کیهانی در هیئت اجرایی کمیته در پاسخ به تسنیم گفت: اگر عضوی استعفا دهد در مجمع دی ماه اعضای جدید را انتخاب می‌کنیم. تا امروز در هیئت اجرایی هیچ کسی به من استعفایی نداده است و اگر استعفایی برسد یک ماه زودتر اعلام ثبت نام می‌کنیم. غیبت غیر موجه بیش از ۶ ماه فرد خود به خود حکم استعفا را دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص کسب کرسی در IOC تاکید کرد: ما موقعی می‌توانیم مدعی کرسی باشیم که ظرفیت‌های لازم را در داخل و خارج داشته باشیم. این یک پروژه سخت است که نیازمند سه دسته فعالیت است. اول فعالیت مجموعه ورزش کشور، دوم استفاده ظرفیت ملی و موضوع سوم تعامل ما با IOC و نهادهای آن. در فضای فعلی و اتفاقات اخیر پروژه سخت شده ولی نا ممکن نیست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1365
  • نویسنده : bamnews
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.