• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

صعودهای تضمینی

  • کد خبر : 57892
  • 19 مهر 1400 - 12:30
صعودهای تضمینی
بام نیوز: صعود تضمینی ماناسلو و دائولاگیری با نرخ ۱۰۰%، شعار شرکت‌هایی چون «مینگما گیالجی» شرپا و «نیرمال پورجا» بود که در نهایت نیز هر دو ادعای موفقیت آنرا دارند.

به گزارش بام نیوز، صعود تضمینی ماناسلو و دائولاگیری با نرخ ۱۰۰%، شعار شرکت‌هایی چون «مینگما گیالجی» شرپا و «نیرمال پورجا» بود که در نهایت نیز هر دو ادعای موفقیت آنرا دارند.

بااین تفاوت که «مینگماجی» از تراورس زیر خط الراس قله به بالاترین نقطه کوه رسید ولی «نیرمال پورجا» همان مسیر همیشگی یعنی انتهای طناب های ثابت را هدف قرار داد. درست همانند صعود دوسال قبل خود در پروژه ممکن و صعود ۱۴x۸۰۰۰ متری در کمتر از ۷ ماه که با انتقاداتی هم همراه بود و عده‌ای عنوان داشتند وی در برخی از صعودهایش به قله اصلی نرسیده، از جمله در صعودش به ماناسلو!

اما روش‌هایی صعود تضمینی قلل قطعا با تزریق سه بطری ۴ لیتری اکسیژن خالص که از کمپ ۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب خواهد شده تا بسیاری از افراد بی‌نیاز از هم هوایی مناسب و تنها در یک یا دومرحله صعود، از کمپ سه راهی قله شوند. این روش اگرچه خطراتی را هم به همراه دارد، اما با افزایش تعداد شرپاها برای مراقبت از افراد می‌توان تاحد زیادی خطرات را کاهش داد. شرپاها که گاها وظیفه فیلم‌برداری و عکاسی از مشتری را نیز در کنار حمل بار ایشان برعهده دارند برخی از آنها کپسول اضافی را نیز حمل می‌کنند!

در هرحال رقابت سنگین اینک میان این دو سه شرکت نپالی است و شعارهایی چون صعود تضمینی می‌تواند عدد قراردادها را افزایش و مدیران شرکت‌ها را تبدیل به رجل نپالی کند.

حال باید دید تاثیر این افزایش قیمت‌ها آیا تاثیری در بهبود روند زندگی سایر شرپاها نیز دارد یا تسریع در صعود مشتری، همراه است با کاهش زمان و متقابلا کاهش مزد خدمه؟!

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=57892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.