• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
1

صعودهای جنجالی ماناسلو

  • کد خبر : 46882
  • 12 تیر 1400 - 23:38
صعودهای جنجالی ماناسلو
بام نیوز: سایت هشت هزار متری ها طی دو سال گذشته اقدام به شفاف سازی جزئیات صعود به قلل این کوه‌ها کرده و نتایج جالبی از صعودهای این قلل را ارائه داده.

به گزارش بام نیوز، در میان هشت هزار متری ها ماناسلو به همراه قلل آناپورنا، دائولاگیری و برودپیک همواره جنجالی ترین صعودها را به خود دیده؛ به شکلی که تنها در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۵۰ صعود به این قله توسط وزارت گردشگری نپال ابتدا مردود و پس از فشارهای کوهنوردان به نام صعود قله فرعی به ثبت رسید.

سایت هشت هزار متری ها طی دو سال گذشته اقدام به شفاف سازی جزئیات صعود به قلل این کوه‌ها کرده و نتایج جالبی از صعودهای این قلل را ارائه داده که حتی در برخی از آن ها صعود های کوهنوردان کشورمان دچار چالش شده! به ویژه برروی ماناسلو و برودپیک.

گفتنی است کوه ماناسلو با ارتفاع ۸۱۶۳ متر هشتمین کوه مرتفع دنیا در منطقه مانسری هیمال واقع شده. این کوه پس از اورست و چوآیو بیشترین تقاضای صعود را در میان کوهنوردان دارد. به ویژه از زمان بسته شدن مرزهای تبت طی ده سال اخیر تعداد بی شماری صعود در پائیز هر سال بر روی ماناسلو صورت می گیرد.

نخستین صعود ماناسلو در سال ۱۹۵۶ توسط تیمی از کوهنوردان ژاپنی انجام شد و تاکنون تعداد ۲۰۹۲ نفر موفق به صعود قله این کوه شده اند. (از سال ۱۹۵۶ تا ۲۰۱۲ تعداد ۷۸۵ صعود و از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ تعداد ۱۳۰۷ صعود).

همچنین به دلیل بارش های سنگین بهاری و حضور اغلب شرپا ها در بهار، علاقه مندی صعود به ماناسلو در پائیز بیشتر است. طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ تعداد ۱۸ تیم در بهار بر روی این کوه فعالیت داشته اند که حاصل آن صعود ۴ نفر صعود کننده و طی پائیز همین برهه زمانی از ۱۸۹ تیم تعداد ۹۴۳ نفر موفق به صعود قله ماناسلو شده اند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.