• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

صعود موفق کوهنورد ایلامی به قله ۷۰۱۰ متری خانتنگری

  • کد خبر : 78163
  • 25 مرداد 1401 - 21:11
صعود موفق کوهنورد ایلامی به قله ۷۰۱۰ متری خانتنگری
بام: مجتبی حیدری از کوهنوردان ایلامی و مربیان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران موفق به صعود به قله ۷۰۱۰ متری خانتنگری شد.

مجتبی حیدری در گفتگو با پایگاه خبری بام اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف ۱۴۰۱ خود موفق به صعود قله فنی خانتنگری به ارتفاع ۷۰۱۰ متر در منطقه هیمالیای تیان شان مرز کشورهای چین و قزاقستان و قرقیزستان شدم.

کوهنورد ایلامی تصریح کرد: قله خانتنگری شمالی ترین قله هفت هزاری جهان و دومین قله از پروژه جهانی پلنگ برفی محسوب میشود که در منطقه‌ای کاملا یخچالی قرار گرفته است، و جریان‌‌های شمالی و جنوبی یخچال اینیلچک، یکی از بزرگترین یخچال‌های جهان، بخش‌‌های شمالی و جنوبی کوه را در بر می ‌گیرد. همچنین یخچال دیگری با نام کالاگیوری با طول قریب به ۳۶ کیلومتر واقع در غرب و شرق قله خانتنگری، بزرگترین یخچال شناخته شده در چین نام گرفته است.

مجتبی حیدری ادامه داد: سال گذشته نیز در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده و در ادامه روند صعود به قله های بلند دنیا موفق به صعود به قله لنین به ارتفاع ۷۱۳۴ متر شده بودم که نقش زیادی در صعود اخیر داشت و بزودی اولین صعود ۸۰۰۰ متری خود را تجربه خواهم کرد

وی در پایان گفت: کوهنوردی یک نوع عشق ورزی با طبیعت میباشد که میبایست برای ورود به آن علاوه بر استفاده از تجهیزات و لوازم مورد نیاز ان صعود تمرینات فنی و آموزش های مرتبط را به منظور اجرای صعودی موفق گذراند .

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.