• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
0

ضرورت ایجاد یک متولی واحد برای حوادث کوهستان

  • کد خبر : 16305
  • 12 دی 1399 - 22:33
ضرورت ایجاد یک متولی واحد برای حوادث کوهستان
بام نیوز: فرمانده یگان کوهستان پلیس پیشگیری تهران بزرگ برضرورت ساماندهی و ایجاد یک متولی واحد برای حوادث کوهستان در ارتفاعات شمال تهران تاکید کرد.

سرهنگ محمد مقدسی در گفت وگو با بام نیوز، با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر تهران گفت: شمال شهر تهران به دامنه جنوبی البرز محدوده شده و همین موضوع سبب شده تا تمام این مناطق دارای موقعیت کوهستانی و تفرجگاه‌های متعدد باشد.
وی با بیان اینکه این وضعیت سبب حضور مردم و البته کوهنوردان در این مناطق شده است، گفت: علیرغم آنکه سالانه ده‌ها هزار نفر از شهروندان از جمله کوهنوردان در این مناطق تردد می‌کند، اما متاسفانه کوهستان فاقد یک ستاد مدیریت بحران ویژه است.

مقدسی با تاکید بر ضرورت تشکیل چنین ستادی گفت: وجود این ستاد که باید دستگاه‌هایی نظیر پلیس، آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، سازمان هواشناسی، فدراسیون کوهنوردی و … در آن عضو باشند، در مدیریت حوادث و وقایع رخ داده در این مناطق بسیار موثر خواهد بود.
فرمانده یگان کوهستان پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه شرایط کوهستان به گونه‌ای نیست که با انسداد یک مسیر یا یک تفرجگاه امکان دسترسی به آن محدود شود، گفت: در مواردی سازمان هواشناسی اطلاعیه ای را صادر می‌کند و فرضا ممکن است یک مجموعه هم تعطیل شود. اما بازهم ماموران ما در گشت زنی‌های خود متوجه جضور کوهنوردانی می‌شوند که از مسیری دیگر اقدام به صعود کرده‌اند. از این رو باید ستادی ویژه برای مدیریت حوادث و بحران‌ها در کوهستان‌های شمال تهران تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت مصوبات آن باشند.

به گزارش بام نیوز، هفته گذشته در چنین روزی وقوع کولاک و بهمن در ارتفاعات شمال تهران باعث جان باختن ۱۲ تن از هموطنانمان که عمدتا از کوهنوردان حرفه‌ای بودند -از جمله دکتر سید مصطفی فاطمی سردبیر سابق ایسنا- شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.