• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2
خبر داد:

عملیات آتش‌نشانی برای یافتن دو جوان در ارتفاعات کوه سرخ قلات

  • کد خبر : 1112
  • 19 مهر 1399 - 21:03
عملیات آتش‌نشانی برای یافتن دو جوان در ارتفاعات کوه سرخ قلات
بام نیوز: با تلاش بی وقفه و شش ساعته گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز دو جوان که در ارتفاعات کوه سرخ روستای قلات مفقود و گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، محمد هادی قانع درباره این حادثه گفت: دو جوان ۲۲ ساله که برای تفریح به ارتفاعات حوالی روستای قلات رفته بودند در تاریکی هوا مسیر خود را گم کردند و در تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت ۱۸:۵۰ روز گذشته، آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه ۱۲ را راهی محل اعلام شده کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در این باره اظهار داشت: سرد بودن هوا، نداشتن دید کافی و قطع ارتباط تلفنی با کوهنوردان مشکلات و حساسیت عملیات را دو چندان می کرد و احتمال بروز حادثه برای دو جوان گرفتار را افزایش می داد، از این رو آتش نشانان به چندین گروه تقسیم شدند و با استفاده از تجهیزات نجات به سمت ارتفاعات، صعود کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان پس از تلاشی شش ساعته این دو جوان را در ارتفاع هزار و ۵۰۰ متری کوه در حالی که دچار ترس و استرس زیادی شده بودند یافته و به سلامت به پایین کوه هدایت کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در توصیه به کوهنوردان عنوان کرد: کوهنوردان باید دوستان و نزدیکان خود را از مسیر انتخاب شده برای کوه پیمایی آگاه کنند تا درصورت تاخیر در بازگشت، دیگران محل و مسیر حرکتشان را بدانند و درصورت تغییر در مسیر، حتماً آنان را از مسیر جدید آگاه سازند.

قانع با بیان اینکه کوهنوردان باید قبل از تاریک شدن هوا کوه را ترک کرده و پایین بیایند، گفت: همیشه باید وقت اضافی برای اتفاقات پیش بینی نشده در کوه را درنظر گرفت. باید همواره کروکی یا نقشه مسیر را به همراه داشت.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شیراز گفت: کوهنوردان باید توجه داشته باشند که اگر گم شدند در پایین آمدن از کوه عجله نکنند و با مشورت و تفکر، بهترین راه را پیدا کرده و درصورت عدم یافتن راه مناسب، بلافاصله مراتب را به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و یا اکیپ های امدادی اطلاع دهند و توجه داشته باشند که نباید مکان اعلام شده خود به آتش نشانی را تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=1112
  • نویسنده : ماجده دریانورد
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.