• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

فرد گرفتار شده در ارتفاعات روستای گردرحمت پیرانشهر توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافت

  • کد خبر : 74316
  • 19 اردیبهشت 1401 - 23:33
فرد گرفتار شده در ارتفاعات روستای گردرحمت پیرانشهر توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافت
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از نجات فرد گرفتار شده در ارتفاعات روستای گرد رحمت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی امیرجعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ۲ نفر از اهالی گردرحمت پیرانشهر که به ارتفاعات روستا صعود و مفقود شده بودند طی تماس مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به پایین دست انتقال یافتند.

وی ادامه داد: بعد از اطلاع به مرکز عملیات ۱۱۲ هلال احمر مرکز استان ، بلافاصله یک تیم به استعداد ۳ نفر از نیروهای تخصصی امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام و بعد از دسترسی به مفقودین و ارائه کمک‌های اولیه ، یک مصدوم حادثه را از مسیرهای کوهستانی عبور و به پایین کوه منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: یکی از این افراد به دلیل مصدومیت در پا نیاز به دریافت خدمات درمانی داشت که توسط نجاتگران هلال احمر به پایین کوه منتقل و برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

جعفر زاده در ادامه از فوت یکی دیگر از حادثه دیدگان قبل از رسیدن عوامل امدادی به دلیل اصابت صاعقه خبر داد و گفت: فرد فوتی هم توسط تیم امداد و نجات و همکاری مردم بومی به پایین دست ارتفاعات انتقال و تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: آب و هوای بهاری و طبیعت زیبای منطقه، وسوسه کننده دوستداران طبیعت و کوهنوردان است بدیهی است این گروه‌هاضمن توجه به هشدارهای هواشناسی و همراه داشتن تجهیزات کامل ، لباس گرم و غذای کافی و احتیاط لازم رابه منظورحفظ جان خود مد نظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.