• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

فرماندار اردبیل خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های گردشگری شد

  • کد خبر : 78022
  • 23 مرداد 1401 - 0:11
فرماندار اردبیل خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های گردشگری شد
بام: فرماندار اردبیل بر لزوم تسریع در تکمیل و افتتاح طرح‌های گردشگری این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بام از استانداری اردبیل ، سیدمحمد اعتماد اعجازی در بازدید از پروژه گردشگری وین‌شاد اظهار کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار در جاده اردبیل – سرعین در حال احداث است که صرفا فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه این مرکز اقامتی و تفریحی شامل رستوران، قلعه نجوم،دریاچه و آبشار مصنوعی، تالار، باغ وحش و اقامتگاه‌هایی با معماری اقلیمی استان است، یادآورشد: قرار بود در سال‌های گذشته با سرمایه بخش خصوصی به طورکامل به بهره‌برداری رسیده و برای ۴۰۰ نفر بطور مستقیم اشتغال‌زایی شود ولی تاکنون اشتغال قابل توجهی در این مجموعه محقق نشده است.

وی گفت: قرار است در خصوص پیگیری تاسیسات زیربنایی مجموعه از طریق دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های تکمیلی در هفته آتی انجام شود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.