• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0
رییس هیئت کوهنوردی لرستان در گفت وگو با بام:

فعالیت یک هزار و ۳۰۰ کوهنورد سازمان یافته در سطح استان / ۱۶ باشگاه کوهنوردی ثبت شده در لرستان وجوددارد

  • کد خبر : 2842
  • 29 مهر 1399 - 19:12
فعالیت یک هزار و ۳۰۰ کوهنورد سازمان یافته در سطح استان / ۱۶ باشگاه کوهنوردی ثبت شده در لرستان وجوددارد
بام نیوز:آرش قیاسیان با اشاره به 29 مهرماه وروز ملی کوهنوردی گفت: 1300کوهنوردسازمان یافته در هیئت کوهنوردی لرستان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری بام؛ قیاسیان در این گفت و گو که روز سه شنبه به مناسبت ۲۹ مهرماه وروز ملی کوهنوردی انجام گرفت ، اظهار کرد: ۱۳۰۰ورزشکار سازمان یافته در هیئت کوهنوردی استان  به صورت  رسمی  وحرفه ایی در این ورزش فعال هستند.

او با بیان اینکه ۲۸ تیم کوهنوردی  در سطح استان فعالیت می کنند ، افزود: هیئت کوهنوردی استان در تمام شهرستان های استان واکثر بخشهای تابعه این شهرستان ها فعال است .

  رییس هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی لرستان با اشاره به فعالیت ۱۶ باشگاه کوهنوردی ثبت شده در استان ، یادآورشد: از  این تعداد ۶باشگاه در خرم آباد ، ۵باشگاه در بروجرد ، ۳باشگاه در دورود و در شهرهای کوهدشت ،نورآباد و الیگودرز نیز هرکدام یک باشگاه در حال فعالیت هستند.

قیاسیان با اشاره به تعداد کوهنوردان حرفه ایی در استان ، خاطر نشان کرد:۱۷ کوهنورد حرفه ایی و هیمالیانورد درلرستان وجود دارد.

او بیان کرد:  کوهنوردان ملی پوشی مانند ایمان کوشکی  و مژگان احمدی در دو کوهستان فعال هستندو همچنین کوهنوردانی مانند مجید نعمت الهی ،علی گل آرا ، حسن زارع ،امیر هوشنگی ،پروین رضایی ، محمدحسینی ،محمد لک ،محسن یاراحمدی و… نیز در قله های بالای ۵هزار متر و هیمالیانوردی به  کوهنوردی حرفه ایی مشغولند .

قیاسیان با بیان اینکه هیئت کوهنوردی لرستان در همه شاخه های این رشته ورزشی فعال است ، عنوان کرد: بحران کرونا کوهنوردی استان را مانند بسیاری از مناطق دچار آسیب کرده است ولی در حال حاضر تیم های کوهنوردی استان   با محدودیت ها و تعداد کم و کلا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به فعالیت ورزشی خود ادامه می دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=2842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.