• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
0

قله سبلان، دومین قله مهم کشور است/ لزوم استفاده از ظرفیت ‌های سبلان در ورزش

  • کد خبر : 5487
  • 20 آبان 1399 - 18:55
قله سبلان، دومین قله مهم کشور است/ لزوم استفاده از ظرفیت ‌های سبلان در ورزش
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: قله سبلان، دومین قله مهم و برجسته در ایران است که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،  رضا زارعی، بعد از ظهر امروز در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل که در سالن کنفرانس حسین رضازاده اردبیل برگزارشد، اظهار کرد: قله سبلان از برجسته‌ترین قله های ایران است که در طرح سیمرغ از آن به عنوان دومین قله برجسته ایران نام برده می‌شود.

وی افزود: استان اردبیل از نظر زیرساخت‌های طبیعی از استان‌های برجسته در کشور است و
قله سبلان نیز ظرفیت بزرگ ورزش استان اردبیل است، که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور بیان کرد: در رشته کوهنوردی، هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی باید تلاش مضاعف داشته باشیم که فدراسیون در بعد قهرمانی توانسته عملکرد خوبی را داشته باشد.

زارعی تصریح کرد: استان اردبیل با وجود یخچال‌های طبیعی و همچنین صخره و سنگ‌های مناسب سنگ‌نوردی می‌تواند قهرمانان ارزنده‌ای را تحویل جامعه ورزش دهد.

‌وی ادامه داد: باید در رشته دو کوهنوردی در استان اردبیل اقدام و سرمایه‌گذاری شود تا بتواند به بهترین سکوهای قهرمانی دست یابد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور بیان داشت: فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، یکی از پرجمعیت‌ترین فدراسیون‌ها است و ما در بعد آموزش، توانستیم دوره‌های خوبی را در سطح کشور انجام دهیم.

وی گفت: گردشگری ورزشی در استان اردبیل توسعه خوبی داشته که هر ساله خیل کثیری از گردشگران و کوهنوردان برای صعود به قله سبلان به این استان سفر می‌کنند که نباید به راحتی از این موضوع بگذریم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام گیرد.

استان اردبیل، قطب رشته‌های کوهنوردی

سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز اظهار کرد: استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، یکی از قطب‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها در کشور است.

وی افزود: وجود رشته کوه سبلان که همچون نگینی در کشور می‌درخشد، استان اردبیل را برای کشور یکی از قطب‌های رشته کوهنوردی، سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی و رشته‌های مرتبط کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: هیات‌ها باید با توجه به تقویم فدراسیون‌ها اهتمام لازم را داشته باشند و برنامه‌های هیات را با برنامه‌های فدراسیون هماهنگ و اقدام کنند.

انوشیروانی اظهار داشت: آموزش در رشته کوهنوردی و به‌ویژه صخره‌نوردی می‌تواند نقش مهم و کمکی بزرگ برای پیشرفت این رشته در استان داشته باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری برنامه‌های مختلف و همگانی کردن رشته‌ها، در راستای نشاط جامعه اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم با این برنامه‌های همگانی و استعدادیابی، قهرمانان ارزنده‌ای را در استان پرورش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، در پایان مهدی پهلوانی با رای مجمع انتخاباتی برای چهار سال آینده به عنوان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل انتخاب شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5487
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.