• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

قهرمانان سنگنوردی قزوین هم چنان سخت کوشانه تمرین می کنند

  • کد خبر : 4165
  • 11 آبان 1399 - 11:30
قهرمانان سنگنوردی قزوین هم چنان سخت کوشانه تمرین می کنند
بام نیوز: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی قزوین گفت:با توجه به شیوع کرونا تمرینات قهرمانان فراملی این رشته با هماهنگی‌های صورت گرفته تعطیل نشده است تا میزان آمادگی این ورزشکاران و انگیزه آنها برای حضور در مسابقات از میان نرود.

غلامحسن نکونام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام، افزود: بعد از شیوع کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون، ورزشگاه سردار آزادگان و محل تمرین سنگنوردان استان تعطیل بوده است ولی با رایزنی صورت گرفته و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، زمینه تمرین پنج قهرمان فراملی این رشته فراهم شد.

وی اضافه کرد: به دلیل همین تمرینات و حفظ آمادگی جسمانی، سنگنوردان قزوین در مسابقات اخیر سنگنوردی کشور خوش درخشیدند و مقام‌های اول تا چهارم کشور را از آن خود کردند.

نکونام گفت: رشته سنگنوردی در بخش سرعت در دنیا مربی ندارد چون این ورزش خیلی جوان است و خود رضا علیپور سریعترین مرد عمودی جهان در بحث تکنیک و تاکتیک جوانی است که پیری می‌کند.

وی اضافه کرد: امیررضا کرم زاده سنگنورد قزوینی که در مسابقات سنگنوردی نوجوانان در کشور هند به مقام چهارم دست یافت یک مربی به نام رضا علیپور داشت که خود علیپور، این مربی را نداشت.

این مسوول با اشاره به دیواره سنگنوردی استان قزوین، گفت: این دیواره از لحاظ ابعاد، فاصله گیره‌ها و طول دیواره استاندارد است و قابلیت برگزاری مسابقات جهانی را دارد که همین موضوع به توانمندی و رشد سنگنوردان قزوین کمک کرده است.

وی با بیان اینکه رکورد رضا علیپور سریعترین مرد عمودی جهان بعد از چهار سال هنوز شکسته نشده است، افزود: این قهرمان فراملی در مسابقات اخیر سنگنوردی کشور رکورد خود را که ۵.۴۸ بود به ۵.۲۰ صدم ثانیه ارتقا داد که ناشی از تمرینات مداوم و مستمر، حفظ آمادگی جسمانی و کمک خداوند بوده است.

حجم برنامه‌های کوهروی قزوین ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است

نکونام گفت: بعد از شیوع کرونا حجم برنامه‌های کوهروی استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافت و برنامه شب مانی در طبیعت حذف شد و استفاده از سرویس‌های حمل و نقل به  ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت محدود گردید.

وی افزود: خوشبختانه دیواره سنگنوردی استان در فضای باز استادیوم ۱۵ هزار نفری قرار دارد و همین موضوع باعث شد تا تمرینات قهرمانان این رشته در فضای باز با مشکل کمتری مواجه شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.