• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
0

لهستانیها آماده صعود زمستانی کی۲

  • کد خبر : 81770
  • 13 دی 1401 - 21:09
لهستانیها آماده صعود زمستانی کی۲
بام: تیم منتخب کوهنوردان لهستانی برای صعود زمستانی به تنها کوه باقی مانده در سردترین فصل سال خود را آماده سفر به پاکستان نموده است.

به گزارش خبرنگار بام و به نقل از کریستف ویلیجکی سرپرست ۶۷ ساله این در گفتگو با خبرگزاری PAP لهستان: ۶۰۰ کیلو لوازم، تجهیزات و تدارکات تیم در هفته پیش رو به اسلام آباد ارسال خواهد شد و ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلو لوازم و تجهیزات نیز به همراه تیم اواخر دسامبر برده خواهد شد.
یازده کوهنورد لهستانی درحالی عازم کی۲ خواهند شد که ویلیجکی ۱۴ سال قبل به همراه تیمی بین المللی شانس صعود قله را فراهم نموده بود. اما بدحالی یکی از اعضای تیم در آستانه موفقیت آنها را مجبور به بازگشت نمود.
لهستانیها قصد دارند پس از تعطیلات سال نوی میلادی عازم پاکستان شوند. #کی۲ دومین کوه مرتفع دنیا تاکنون تلاشهای زمستانی زیادی را به خود ندیده و گویی دنیای کوهنوردی به شکست ناپذیری این کوه در زمستان ایمان دارد. اما کریستف_ویلیجکی سرپرست باتجربه لهستانیها که خود سابقه ۳ صعود زمستانی ۸۰۰۰ متریها را در کارنامه دارد معتقد است بر خلاف ۱۴ سال قبل اینبار ایشان از لوازم و تجهیزات بهتر که او آنرا انقلابی در صنعت کوهنوردی می داند و امکانات ارتباطی و پیش بینی هوا بهره میبرند و همین میتواند برگ برنده تیم او در فتح زمستانی کی۲ باشد.
علاوه بر Wielicki، اعضای دیگر اعزامی لهستان عبارتند از آدام بیلیکی، مارک چمیلارسکی، رافائل فرنیا، یونوژ گلوب، ماسیچ کچکان، آرتور مالک، پیتر تامالا، کریستوف ونیکس و داریوژ زولوسکی، وکوهنورد قزاق روس دنیس_اوربکو که از فوریه ۲۰۱۵ تابعیت لهستانی را کسب نموده.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.