• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2
اموزشی:

لوازم ضروری برای بقا در یک بیواک غیرمنتظره

  • کد خبر : 6414
  • 25 آبان 1399 - 18:46
لوازم ضروری برای بقا در یک بیواک غیرمنتظره
گروه اموزشی بام نیوز:اکثر کوهنوردان می دانند که به همراه داشتن لوازم ضروری برای بقا ایده خوبی هست ولی اکثر کوهنوردان این وسایل را در کوله پشتی خود به همراه ندارند.

 

گروه اموزشی پایگاه بام نیوز،مطلبی را در خصوص لوازم ضروری برای بقا در یک بیواک غیرمنتظره منتشر نمود:

خیلی راحت هست که از گنجاندن وسایلی که شما امیدوار هستید نیازی به استفاده از آن ها در طول برنامه نشود غافل شوید. اگر شما تا کنون هیچ حادثه رانندگی نداشته اید آیا بیمه ماشین خود را باطل می کنید؟

ما با مشاوره ای که از راهنماهای حرفه ای کوهنوردی و کوهنوردان شاخص گرفتیم، لیست لوازم ضروری برای بقا در یک بیواک غیرمنتظره را تهیه کردیم. این لیست بقا در صورتی که روز خوب شما در منطقه کوهستانی خراب شود، به کمک شما می آید. این لیست فرض می کند که شما در یک منطقه کوهستانی کوهنوردی می کنید که مسافت طولانی تا اولین دسترسی (شهر یا آبادی) دارد، همچین برنامه ای متفاوت است از یک برنامه سنگ نوردی یک روزه که با فاصله ده دقیقه ای از ماشین پارک شده انجام می شود.

لیست بقا برای یک برنامه کوهنوردی شامل موارد زیر است:

۱٫ لایه محافظ: شما در زمان کوهنوردی با یک لباس بیس (Base Layer) می توانید گرم بمانید، اما چه اتفاقی می افتد زمانی که شما برای حمایت کردن می ایستید یا منتظر هستید تا باران قطع شود؟ همیشه لایه های اضافی به همراه داشته باشید. (مانند کت پر)

۲٫ بسته کمک های اولیه: بسته به نوع برنامه کوهنوردی و تعداد نفرات یک بسته کمک های اولیه به همراه داشته باشید. بسته کمک های اولیه حداقل می بایست شامل لوازم قطع خونریزی، کنترل درد و داروهای تجویز شده برای کوهنورد باشد. حتما سوت برای پیغام دادن به بقیه کوهنوردان به همراه داشته باشید.

۳٫ وسایل تعمیر لوازم: چاقوهای همه کاره و نوار چسب در بسیاری از تعمیرات ضروری در کوهستان مورد استفاده قرار می گیرند.

۴٫ تغذیه: همیشه خوراکی برای یک روز اضافی در کوهستان به همراه داشته باشید، همچنین نوشیدنی های انرژی زا که جایگزین الکترولیت ها بشود را فراموش نکنید.

۵٫ وسایل نوردهی: حداقل به همراه داشتن یک چراغ پیشانی با باتری های اضافی الزامی است.

۶٫ وسایل گرمابخش: وسایل گرمابخش برای تهیه گرما بسیار مهم می باشند، همچنین از نظر روحی، گرما تاثیر مثبتی در روحیه کوهنورد دارد. در صورت دسترسی به چوب، برای فرستادن علامت می توانید از آتش استفاده کنید. حداقل به همراه داشتن فندک، کبریت و الکل جامد توصیه می شود.

۷٫ دسترسی به آب: در اکثر مناطق کوهستانی، شما می توانید از برف، برفچال ها و چشمه ها آب مصرفی خود را تهیه کنید. حداقل یک بطری آب در کوله پشتی خود داشته باشید.

۸٫ بیواک اضطراری: همیشه گرم ماندن راحت تر از گرم شدن و خشک ماندن راحت تر از خشک شدن است. همیشه در کوهنوردی های چند روزه، یک کیسه بیواک (Bivy Sack) به همراه داشته باشید، جانپناه های پلاستیکی (Tarp Shelters) برای محافظت در برابر باد و باران کارآمد هستند. مشمعی پلاستیکی با ابعاد مستطیل شکل، کارآمدترین نوع جانپناه می باشد، این مشمع می تواند به صورت هرمی شکل، سقف صاف، A شکل نصب شود. از طناب می توان برای اتصال مشمع به اطراف استفاده شود. در مواقع بارانی توجه شود که آب باران از سقف مشما به راحتی تخلیه شود.

۹٫ حفاظت در برابر آفتاب: همانند در رفتگی پا، آفتاب سوختگی هم می تواند به یک برنامه کوهنوردی پایان دهد. کوهنوردی در ارتفاع یا عبور از یک یخچال ما را بیش تر در مجاورت با نور خورشید قرار می دهد تا سنگ نوردی در زیر سایه یک درخت. همیشه برای مواجه با بدترین شرایط آماده باشید و کرم ضد آفتاب وعینک کوهنوردی مقاوم در برابر اشعه UV به همراه داشته باشید.

۱۰٫ تجهیزات راهبری: همیشه محل های شاخص در طول مسیر کوهنوردی را بر روی نقشه علامت بزنید (به عنوان مثال دریاچه در کمپ اصلی، محل عبور رودخانه، قله، مسیر کوهنوردی و غیره) سپس مختصات محل را وارد GPS کنید. باتری اضافی برای GPS و قطب نما فراموش نشود. ابتدا از GPS، نقشه، و قطب نما در مسیرهای ساده استفاده کنید تا برای صعود اصلی آمادگی استفاده از این وسایل را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6414
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : وب سایت میثم رودکی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.