• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

لیست تیم ملی تحت تاثیر کشیدگی همسترینگ

  • کد خبر : 827
  • 14 مهر 1399 - 11:27
لیست تیم ملی تحت تاثیر کشیدگی همسترینگ

به گزارش خبرگزاری بام، فهرست تیم ملی فوتبال برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و مالی در روزهای ۱۷ و ۲۲ مهرماه اعلام شد. این لیست که اولین لیست اعلام شده توسط دراگان اسکوچیچ از زمان حضورش در تیم ملی ایران است، نکات و غایبان سرشناس زیادی دارد و سوالات زیادی را در ذهن […]

به گزارش خبرگزاری بام، فهرست تیم ملی فوتبال برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و مالی در روزهای ۱۷ و ۲۲ مهرماه اعلام شد. این لیست که اولین لیست اعلام شده توسط دراگان اسکوچیچ از زمان حضورش در تیم ملی ایران است، نکات و غایبان سرشناس زیادی دارد و سوالات زیادی را در ذهن طرفداران فوتبال ایجاد کرده است.


اسکوچیچ که قرار است اردوی تیم ملی را بعد از حدود ۱۳ ماه دوباره استارت بزند، تعداد زیادی از ستاره های فوتبال ایران که همواره پای ثابت اردوها بودند را دعوت نکند که البته این موضوع در برخی پست ها بسیار عجیب به نظر می رسد.


با نگاهی به لیست اعلام شده به راحتی می‌توان متوجه شد که جای بسیاری از ستاره‌هایی که عادت داشتیم آنها را در اردوها ببینیم خالی به نظر می‌رسد. البته که مصدومیت های چند ستاره نیز باعث شده تا آنها را در تیم ملی نبینیم اما با این حال هم نفرات دیگری در این لیست حضور ندارند که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده است.

علیرضا بیرانوند حالا با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند اما قطعا رویاهای بزرگی در ادامه حضورش در بلژیک برای تیم ملی دارد.


علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی و وریا غفوری ۴ نفر از این بازیکنان هستند که در همه اردوهای قبلی عادت داشتیم آنها را ببینیم اما اینبار خبری از اسم شان نیست. دلیل غیبت این ۴ ستاره مصدومیتی است که از ناحیه همسترینگ برایشان پیش آمده است. بیرانوند در پرتغال، جهانبخش در انگلیس، پورعلی‌گنجی در قطر و غفوری در استقلال دچار مصدومیت همسترینگ شدند و بازی های آخر تیم های خود را نیز از دست دادند. از این رو اسکوچیچ نیز آنها را دعوت نکرده تا به دوران نقاهت خود برسند. به نوعی می‌توان گفت مصدومیت همسترینگ بلای جان اولین اردوی تیم ملی با اسکوچیچ شده و این مربی کروات نتوانسته از ۴ ستاره تاثیرگذار تیمش بهره ببرد.


با این حال لیست اعلام شده غایبان سرشناس دیگری نیز دارد. اسکوچیچ با وجود عملکرد خوب حامد لک در فصل گذشته برای ماشین سازی و همچنین دیدارهای گذشته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نام این دروازه بان را در بین نفرات دعوت شده قرار نداده است. او ترجیح داده ۳ دروازه بان تیم ملی را با رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند ببندد و در غیاب بیرانوند مصدوم بازهم شانسی به لک ندهد.

روزبه چشمی می‌توانست در غیاب پورعلی‌گنجی مصدوم یکی از نفرات دعوت شده باشد اما اسکوچیچ چنین نظری ندارد


اقدام عجیب دیگر اسکوچیچ هم عدم دعوت از مدافع راست باتجربه تیم ملی است. رامین رضاییان که مرد مورد اعتماد کارلوس کی روش و مارک ویلموتس بود، جایی در ترکیب تیم ملی با نظر مربی کروات ندارد. این در حالی است که رامین رضاییان آنقدر در ترکیب تیم الشحانیه خوش درخشید که نظر مسئولان الدحیل را جلب کرد و به این تیم پیوست و با پیراهن این تیم قدرتمند هم عملکرد فوق العاده‌ای داشت. همچنین عدم حضور نام روزبه چشمی هم قابل توجه است که اسکوچیچ ترجیح داده در غیاب پورعلی گنجی مصدوم هم از نفرات جوان تر مثل عارف غلامی در مرکز دفاع بهره بگیرد.

کاپیتان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مصدوم شد و به همین خاطر جایی در فهرست ندارد


در خط هافبک هم دو چهره ویژه و باتجربه که همواره عادت داشتیم در لیست تیم ملی حضور داشته باشند، جایی در ذهن اسکوچیچ ندارند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه دو کاپیتان تیم ملی و تراکتور که پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده اند، حالا در تفکرات اسکوچیچ نقش نبسته اند و این مربی دو کاپیتان یوزهای ایرانی را کنار گذاشته است تا در غیاب آنها احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر دست ببندد.

دو کاپیتان تیم ملی بعد از مدت‌ها نام شان در بین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نیست

بازی نکردن در عرصه باشگاهی امید ابراهیمی را از لیست اسکوچیچ دور کرد.


همچنین غیبت سعید عزت‌اللهی هافبک دفاعی توانمند و لژیونر فوتبال ایران که طی سال های گذشته در مرکز خط هافبک بازی های درخشانی داشته نیز از عجایب است. همانطور که نمی‌شود از عدم دعوت امید ابراهیمی به سادگی گذشت. هرچند که ابراهیمی مدت زیادی است در میادین حضور نداشته و شاید دلیل عدم دعوتش همین موضوع باشد.

مرد محبوب کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده است


کریم انصاری فرد دیگر ستاره ای است که به نظر می رسد جایش در تیم ملی خالی باشد. مهاجم گلزن فوتبال ایران در السیلیه قطر آنقدر خوش درخشید که باید منتظر حضورش در فوتبال یونان باشیم اما اسکوچیچ نام او را نیز در فهرست اول خود جای نداده تا یک شگفتی دیگر رقم بخورد. همچنین محمد محبی پدیده فوتبال ایران در فصل گذشته نیز که یکی از بازیکنان محبوب ویلموتس بود هم از سوی اسکوچیچ در فهرست جدید قرار نگرفته است.

پدیده لیگ نوزدهم و مرد مورد علاقه ویلموتس دور از ذهن سرمربی کروات.

کریم انصاری فرد غایب بزرگ خط حمله تیم ملی است

بی تردید باید منتظر اعلام نظر اسکوچیچ درباره غایبان پرتعداد و سرشناس لیست تیم ملی باشیم. قطعا خبرنگاران در اولین گفت وگوی رسمی دلیل این همه تغییر در لیست را از سرمربی کروات تیم ملی خواهند پرسید و شاید او پاسخ های قانع کننده ای برای این تصمیمات داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.