• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
2

مدیرعامل هلال‌احمر قزوین: کوهنوردی زمستانی در کوه‌های الموت را فراموش کنید

  • کد خبر : 15474
  • 06 دی 1399 - 10:00
مدیرعامل هلال‌احمر قزوین: کوهنوردی زمستانی در کوه‌های الموت را فراموش کنید
بام نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با هشدار به مردم و کوهنوردان در مورد کوهنوردی زمستانه در ارتفاعات منطقه الموت گفت: از تمام کوهنوردان هموطن و هم‌استانی تقاضا می‌کنیم که کوهنوردی در کوه‌های الموت را فراموش کنند.

حسن آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز، با هشدار به مردم و کوهنوردان در مورد کوهنوردی زمستانه در ارتفاعات منطقه الموت اظهار داشت: از تمام کوهنوردان هموطن و هم‌استانی تقاضا می‌کنیم که کوهنوردی در ارتفاعات الموت را فراموش کرده و در روزهای برفی و زمستانی از صعود به ارتفاعات کوهستانی در شهر رودبار الموت خودداری کنند.

وی با اشاره به باریدن برف زیاد در ارتفاعات الموت و خطر بالای ریزش بهمن در این مناطق اضافه کرد: همچنین سفر با خودرو به گردنه‌های برف‌گیر الموت به ویژه در نزدیکی روستای قسطین‌لار بسیار مخاطره‌آمیز است و بهتر است هم‌استانی‌ها و هموطنان از مسافرت خودرویی در این گردنه‌های خطرناک پرهیز کنند و سفرهای خود را به بعد از زمستان و روزهای سرد دی‌ماه موکول کنند.

آصفی ادامه داد: کوهنوردی و سفر به مناطق مرتفع الموت با توجه به اینکه کوه‌های الموت همگی شیب تندی دارند و آنها را دره‌های خطرناک فرا گرفته، کار خطرناکی در زمستان است و قطعاً دست به این کار بزنند، با جان خود بازی می‌کنند.

اجرای طرح بازآموزی امدادگران زمستانی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همچنین با اشاره به حضور جمعیت هلال‌احمر در تامین امنیت افراد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان اظهار داشت: طرح بازآموزی امدادگران زمستانی در استان قزوین اجرا می‌شود و در این طرح اعضای امدادگر و نجات‌دهنده هلال‌احمر استان تحت آموزش‌های پیشرفته امداد و نجات کوهستانی قرار می‌گیرند.

ناطق در زمان بارش برف، کولاک و بهمن برگزار می‌شود. در این طرح که با هدف توان‌افزایی نیروهای امداد زمستانی هلال‌احمر اجرا می‌‌شود، ۲۵ نفر از اعضای امدادگر ما تحت آموزش‌های پیشرفته امداد و نجات زمستانی در مناطق کوهستانی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: کلیه نیروهایی که در این طرح مورد بازآموزی و توان‌افزایی قرار می‌گیرند، گواهی‌نامه امداد و نجات زمستانی را سال گذشته دریافت کرده‌اند اما به دلیل اینکه یک سال از اخذ این گواهی‌نامه گذشته باید آموخته‌ها و مهارت‌های آنها در حوزه امداد و نجات زمستانی به ویژه در زمینه نجات در کوهستان باید به‌روز شده و ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15474
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.