• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

مراقبت از ریه ها در زمستان

  • کد خبر : 13520
  • 22 آذر 1399 - 16:39
مراقبت از ریه ها در زمستان
بام نیوز: ریه ها برای عملکرد بهتر نیازمند هوای گرم و مرطوب هستند. زمانی که از طریق بینی نفس می کشید، هوا این فرصت را دارد تا قبل از رسیدن به ریه از طریق بینی تا حدی گرم شود.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز ،گفته می شود راه رفتن در هوای سرد سرما را به مغز استخوان می رساند. نه تنها بدن در هوای خیلی سرد احساس ناراحتی می کند، بلکه ریه های شما نیز تحت تاثیر هوای سرد قرار می گیرند. ریه ها در هوای گرم و مرطوب عملکرد بهتری دارند.
زمانی که در هوای سرد بیرون می روید ممکن است احساس کنید به سختی نفس می کشید. اگر بیماری ریوی داشته باشید، علائم آن در هوای سرد بدتر می شوند. #بهترین کار این است که در هوای سرد در خانه بمانید، اما اگر مجبور هستید با وجود سردی هوایی کارهایی را در محیط باز انجام دهید، اقداماتی را برای محافظت از ریه های خود انجام دهید و در صورتی که احساس درد در قفسه سینه خود داشتید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

ریه ها برای عملکرد بهتر نیازمند هوای گرم و مرطوب هستند. زمانی که از طریق بینی نفس می کشید، هوا این فرصت را دارد تا قبل از رسیدن به ریه از طریق بینی تا حدی گرم شود.

نفس کشیدن از طریق بینی یا دهان در هوای سرد باعث تنگ شدن مسیر هوایی می شود. هوایی که در سرما تنفس می کنید، فاقد رطوبت لازم برای روان کردن لوله های برونش است. #برخی علائم مربوط به این مشکل عبارتند از خشکی دهان، خس خس کردن، سرفه و تنگی نفس.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.