• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

مردی ازجنس کوهستان

  • کد خبر : 16482
  • 14 دی 1399 - 12:14
مردی ازجنس کوهستان
بام نیوز:دکتر جلال الدین شاهبازی در حوزه ترجمه کتاب های تخصصی پزشکی کوهنوردی نیز فعالیت داشته.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،دکتر جلال الدین شاهبازی در سال ۱۳۴۲ و در محله جمعه مسجد اردبیل به دنیا آمده است .ایشان دوره ابتدایی را در مدرسه جعفری اسلامی گذرانده و در نهایت موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی شده و با توجه به علاقه به رشته تجربی به صورت متفرقه موفق به اخذ دیپلم در آن رشته نیز شده و سپس در رشته پزشکی بورسیه ارتش در دانشگاه قبول و به مدت ۵ ترم درس می خواند ولی با توجه به علاقه ای که به رشته داروسازی داشت دوباره در کنکور سراسری شرکت و موفق به اخذ دکترا در رشته داروسازی می شود .
دکتر جلال الدین شاهبازی علاقه شدیدی به کوهنوردی داشته و در این رشته به صورت تخصصی و حرفه ای کارش را ادامه داده است .ایشان موفق به صعود به کوه های دماوند ، علم کوه ، و.. و البته ۱۰۰ مرتبه به کوه سبلان در فصول مختلف شده است . همچنین به کوه های زرافشان در تاجیکستان ، آرارات در ترکیه ، گاشربورم ۲ در پاکستان ، چوایو در تبت و نپال ، کیلیمانجارو در تانزانیا ، مون بلان در فرانسه و… شده است .ایشان در سال ۱۳۷۳ عضو تیم ملی کوهنوردی ایران و همچنین بعنوان پزشک تیم صعود کننده به قله اورست بوده است .دکتر جلال الدین شاهبازی اولین ایرانی است که به رشته کوه آلپ در اروپا صعود کرده و همچنین اولین ایرانی است که دیپلم پزشکی ارتفاع را از سویس دریافت کرده است .ایشان همچنین اسکی بازی حرفه ای هستند .
دکتر جلال الدین شاهبازی در حوزه ترجمه کتاب های تخصصی پزشکی کوهنوردی نیز فعالیت داشته و تاکنون سه عنوان کتاب با عناوین همراه پزشکی ارتفاع ، سفر به مناطق مرتفع و کمک های اولیه در طبیعت وحش را ترجمه کرده است .ایشان دوره های مختلف تخصصی از جمله دوره مربیگری درجه یک امداد و نجات ، دوره احیا در هلند ، دوره امداد هوایی در سویس و … را گذرانده است .ایشان ضمن ارتباط با فدراسیون جهانی کوهنوردی مطالعات و تحقیقاتی در حوزه پزشکی کوهنوردی داشته و در کنفرانس های بین المللی نیز حضور فعال داشته و مقالاتی ارائه داده اند. دکتر جلال الدین شاهبازی عضو هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی کشور و به  عنوان مدرس در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند
بنده هم تمام عشق وعلاقه خودروبه دنیای کوهستان ازایشان دارم
آرزوی سلامتی وشادکامی برای دکتر شاهبازی عزیز

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.