• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
0
خبری:

مروری کوتاه به حوادث کوهستان

  • کد خبر : 12573
  • 16 آذر 1399 - 6:34
مروری کوتاه به حوادث کوهستان
بام نیوز:حوادث کوهستان طبق آمارهای گفته شده از سوی EOC جمعیت هلال احمر، آمار قابل توجهی است که کوهنوردان با رعایت نکاتی ساده می توانند نقش چشمگیری در کاهش این حوادث داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،حوادث کوهستان طبق آمارهای گفته شده از سوی EOC جمعیت هلال احمر، آمار قابل توجهی است که کوهنوردان با رعایت نکاتی ساده می توانند نقش چشمگیری در کاهش این حوادث داشته باشند.

شما هم به عنوان فردی که اخبار را در سایت‌های خبری و فضای مجازی دنبال می‌کند، بدون شک با خبرهای تلخ حوادث کوهستان همچون گم شدن فردی در کوه یا حتی مرگ کوهنورد رو به رو شده اید.

خبرهایی که در فصلهای مختلف به چشممان می‌خورد و از آنها اطلاع پیدا می‌کنیم.

اما سوال این است که چرا به دلیل عدم آگاهی و رعایت نکردن نکات جزئی هر ساله با این چنین خبرهایی رو به رو شویم

اما گاهی اوقات ممکن است با برداشتن یک گام و تصمیم نادرست به هنگام صعود و یا عدم آگاهی درباره یک صعود مطمئن این تفریح مفید و مفرح را به یک حادثه تلخ برای خود و اطرافیانتان تبدیل کنید.

افرادی که بیشتر دچار حادثه می‌شوند نکات ایمنی لازم را نمی‌دانند و درک درستی از کوهستان ندارند، هنگامیکه صعودی می‌خواهد انجام شود باید با آگاهی باشگاه‌های کوهنوردی مرتبط صورت گیرد تا تمامی شرایط آن سنجیده شود.

برای صعود در قله‌ای همچون قله_دماوند باید از چند روز قبل شرایط هوا و دما سنجیده شود و بدن فرد از هفته‌های قبل آمادگی کافی را داشته باشد.

امروزه فرد با خواندن چند مقاله کوهنوردی تصمیم به صعود می‌گیرد درصورتی که هیچ اطلاع و تجربه‌ای از کوهستان ندارند، این مسئله خیلی رایج شده است.

افراد علاقه‌مند به کوهنوردی باید در کلاس‌های فدراسیون کوهنوردی شرکت کنند و از ملحق شدن به گروه‌های مجازی که صرفا جنبه توریستی و تفریحی دارد خودداری کنند.

معمولا در ارتفاع بالای ۲۵٠٠متر بدن واکنش‌هایی دارد که افراد به این واکنش‌ها صرف اینکه دارم یک کوهنوردی ساده می‌کنم توجهی نمی‌کنند.

کسانی که می‌خواهند به برنامه کوهنوردی بروند باید به همراه کسانی که آموزشهای تخصصی را گذرانده اند، قبل از صعود حوادث جوی و محیطی را پایش کنند و هرگز به صورت انفرادی صعود نکنند.

افراد باید خانواده و اطرافیان خود را از صعود خود مطلع کنند، زیرا زمانی که گم می‌شوند این اطلاعات محیطی خیلی به ما کمک می‌کند.

بنابراین افراد با افزایش آگاهی خود در خصوص کوهستان و مخاطرات آن می‌توانند کمتر درگیر حوادث کوهستان برای خود و اطرافیانشان باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.