• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مشکلات کوهنوردان در راه صعود به کوه کرکس حل شدنی است

  • کد خبر : 15028
  • 04 دی 1399 - 12:08
مشکلات کوهنوردان در راه صعود به کوه کرکس حل شدنی است
بام نیوز: در این جلسه مهدی نصر اصفهانی اظهار داشت: استان اصفهان دارای کوه ها، قله ها و طبیعت بزرگی است که از سراسر ایران برای صعود و طبیعت گردی به این استان سفر می کنند و به همین خاطر در یکی از نقاط خوب و معروف کشور قرارداریم و جامعه کوهنوردی استان نیز بالغ بر ۲۵۰ هزارنفر کوهنورد و طبیعت گرد دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز و به نقل از  روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان، بررسی و حل مشکلات باشگاه ها و کوهنوردان جهت ورود به کوه کرکس یکی از دغدغه های مهم و اساسی هیات کوهنوردی استان اصفهان است که در همین خصوص مهدی نصر اصفهانی رییس، سرکار خانم اعرابی نایب رییس، آقای استکی دبیر و آقای دواتگر مدیر روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان در سفر به شهر طرق رود با مهندس باباییان شهردار، آقای مقیمی رییس شورای شهر طرق رود و آقای افتخاری مدیر رایان نطنز دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه مهدی نصر اصفهانی اظهار داشت: استان اصفهان دارای کوه ها، قله ها و طبیعت بزرگی است که از سراسر ایران برای صعود و طبیعت گردی به این استان سفر می کنند و به همین خاطر در یکی از نقاط خوب و معروف کشور قرارداریم و جامعه کوهنوردی استان نیز بالغ بر ۲۵۰ هزارنفر کوهنورد و طبیعت گرد دارد.
وی ادامه داد: کوه کرکس یکی از کوه های معروف اصفهان است که سالانه تعداد زیادی از کوهنوردان به این منطقه می آیند اما متاسفانه فعالیت های تبلیغی، معرفی و برنامه های متنوع گردشگری مناسب نداشته است و ما اعتقاد داریم اگر جامعه کوهنوردی به یک منطقه ورود کند آن منطقه می تواند از لحاظ اقتصادی بسیار پر رونق و متحول گردد پس باید از کوهنوردانی که به کوه کرکس می آیند حمایت کنیم و بتوانیم شرایط خوبی را برای آنان فراهم سازیم.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان در همین خصوص افزود: مجموعه رایان نطنز با هدف جذب گردشگر و توریست در این منطقه احداث شده و باید بتواند تعامل خوبی با کوهنوردان و گردشگران برقرار کند که نیاز به برنامه ریزی جامع و کامل دارد.
مهدی نصر اصفهانی در خصوص اتفاقات اخیر در مجموعه رایان نطنز بیان داشت: حوادث اخیر نگرانی هایی را برای جامعه کوهنوردی ایجاد کرده و قطعا کوهنوردان حرفه ای اخلاق مدار هستند و باید کوهنوردان را با کوه رو ها تفکیک کنیم تا مشکلات و حوادث کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: شهردار، شورای شهر و دیگر مسئولین باید مسیر کوهنوردان را مشخص کنند تا نه مشکلی برای کوهنوردان و نه مشکلی برای مجموعه رایان نطنز پیش بیاید. ما حدودا ۶۵ باشگاه ورزشی داریم که شخصیت حقوقی دارند و این باشگاه ها و همچنین هیات های شهرستان ها با هماهنگی وارد کوه کرکس می شوند اما ما باید تدابیری بیندیشیم تا کوهنوردانی که از شهرها و استان های دیگر که به این کوه می آیند نیز دچار مشکل نشوند و بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان گفت: باید یک پارکینگ خوب و با امنیت برای کوهنوردان در آن منطقه در نظر بگیریم تا کوهنوردان با خیال راحت از امنیت خودرو و وسایلشان به قله کرکس صعود کنند.

در ادامه این جلسه مهندس باباییان شهردار، آقای مقیمی رییس شورای شهر و آقای افتخاری مدیر رایان نطنز نیز در خصوص حوادث اخیر و رفع مشکلات صحبت و با نظر مهندس مهدی نصراصفهانی موافقت کردند.
همچنین جناب آقای شکاری به عنوان نماینده هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان در منطقه رایان نطنز و شهر طرق رود معرفی شد تا هماهنگی های لازم و بدون دردسر جهت ورود کوهنوردان به کوه کرکس انجام گردد.
اطلاعات کامل این تفاهم نامه و شرایط جدید حضور کوهنوردان در کوه کرکس به اطلاع باشگاه های کوهنوردی و هیات های شهرستان ها خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.