• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 24678
0

مصاحبه با نظیر صبیرکه کوهنورد مشهور پاکستانی

  • کد خبر : 27012
  • 29 بهمن 1399 - 19:09
مصاحبه با نظیر صبیرکه کوهنورد مشهور پاکستانی
بام نیوز: او می گوید که علی سدپارا توسط جان اسنوری استخدام شده است و تصمیم علی نیست که برای رسیدن به قله فشار آورد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز ،او قله اورست و چهار قله از ۸۰۰۰ متری های پاکستان ، از جمله دومین کوه در جهان یعنیk2 را در سال ۱۹۸۱ ، Gasherbrum II 8035m ، Broad Peak 8050m در سال ۱۹۸۲ و Gasherbrum I 8068m در سال ۱۹۹۲ ، راصعود کرده است.

وی همچنین ادامه داد که آنها در آن دمای سرد حداکثر ۱۰ ساعت برای زنده ماندن فرصت داشتند (اگر چیزی دیگر مانندبهمن یا حادثه لغزش یا بارندگی پیش نیامده باشد.)

وی همچنین اشاره کرد که ادعاهای جعلی منتشر شده در رسانه های اجتماعی که گویا توسط اعضای خانواده علی سدپارا نقل شده است مبنی بر اینکه “دو کوهنورد دیگر جان خود را از دست داده اند اما علی هنوز زنده است” تنها بر اساس برخی از موارد غیرمعقول مذهبی است و کاملاً غیرممکن است.

او به راحتی مردم را برای انتشار داستان ها یا ادعاهای احمقانه در مورد این حادثه دلسرد می کند. وی همچنین می گوید اگر آنها در زیر بهمن دفن نشوند ، کوهنوردانی که در تابستان اقدام به صعودK2 می کنند ، ممکن است اجساد کشته شده آنها را پیدا کنند ،البته اگر بالگردها قبلاً این کار را نکنند.

وی همچنین می گوید آنها با کپی کردن آنچه تیم شرپای نپالی انجام داده است اشتباه کردند. با این حال ، شرپاهای نپالی در نپال زیاد صعود کردند تا قبل از تلاش برای K2 سازگار شوند و همچنین با رفتن به کمپ ۳ با K2 نیز سازگار شوند و سپس به پایین برگردند و دوباره به بالا برگردند. قربانیان این کار را نکردند ، شاید به دلیل محدودیت آب و هوا عجله داشتند یا به دلیل صعود موفق تیم نپالی به سختی تحت فشار بودند.

در پایان او می گوید ارتش پاکستان با پرواز دادن هلی کوپترها در ۷۸۰۰ متری – که از نظر فنی به دلیل محدودیت های پروازی نباید در ارتفاع بالاتر پرواز کنند- کارهای بیشتری انجام داده و تلاش های نجات دیگر بی فایده است. تأکید او بر این واقعیت است که آنها در وهله اول فقط می توانستند ۱۰ ساعت زنده بمانند و حتی در آن فضا، اکسیژن کافی برای زنده ماندن برای آنها وجود ندارد.

 

ترجمه اصغربراتی از سایت https://antonissykaris.gr/en/

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=27012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.