• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
1

مظنونین سرقت و تخریب پناهگاه عجم خلخال شناسایی شدند

  • کد خبر : 14066
  • 26 آذر 1399 - 5:36
مظنونین سرقت و تخریب پناهگاه عجم خلخال شناسایی شدند
بام نیوز: معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال گفت: مظنونین به دست داشتن در سرقت اموال ساختمان پناهگاه کوهنوردی و تخریب این جان‌پناه در قله عجم این شهرستان شناسایی شدند.

احمد قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز  اظهارداشت: ساختمان پناهگاه قله عجم خلخال و سومین قله مرتفع استان اردبیل با بیش از ۶۰ سال قدمت فاقد متولی و یا مالک دولتی و یا بخش خصوصی بوده و تاکنون هیچ گونه شکایتی از سوی هیچ ارگانی مبنی بر سرقت اموال این جان‌پناه و  تخریب آن در فرماندهی انتظامی و یا دستگاه قضایی این شهرستان دریافت نشده است.

وی افزود: برای پیشگیری از انجام چنین اقدامات مشابهی از سوی سارقان ، نیروی انتظامی خلخال بنا به انجام وظیفه ذاتی و قانونی بلافاصله پس از اطلاع از موضوع سرقت و تخریب پناهگاه عجم اقدام به انجام تحقیقات لازم در این خصوص کرد و نتیجه این اقدامات پلیسی شناسایی مظنونین به دست داشتن در سرقت اموال ساختمان و تخریب این مکان در بلندای کوه عجم خلخال است.

معاون فرماندار خلخال با تقدیر از ورود بموقع فرماندهی انتظامی منطقه به موضوع تخریب ساختمان پناهگاه کوه عجم گفت: در این خصوص پرونده قضایی در فرماندهی انتظامی تشکیل و با توجه به شناسایی مظنونین حادثه سرقت اموال جان‌پناه افراد دخیل در کار تخریب ساختمان بزودی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شهرستان خواهند شد.

او افزود: برای تحقق خواسته کوهنوردان برای بهره‌مندی از جان‌پناهی مناسب در زمان صعود به بلندای این قله برای تامین اعتبار موردنیاز جهت ترمیم خرابی و فراهم کردن زمینه استفاده دوباره کوهنوردان از این مکان اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: به دلیل به سرقت رفتن امکانات ساختمان پناهگاه کوهنوردی قله عجم از جمله درب و پنجره‌ها و همچنین تیرهای آهنی سقف ،بخشی از دیوارهای این بنا تخریب شده و این محل در حال حاضر برای استفاده به عنوان جان‌پناه برای کوهنوردان مناسب نیست.

معاون فرماندار خلخال تشریح کرد: قله عجم این شهرستان با طبیعت زیبا و بکر خود همه ساله میزبان همایش‌های سراسری سالانه کوهنوردان و طبیعت‌گردان بوده و امسال به علت شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های انجام تمرینات ورزشی و کوهنوردی و خلوت بودن محل پناهگاه موجب جلب توجه سارقان به این محل و ارتکاب جرم سرقت و تخریب این محل شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14066
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.