• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

مفقود شدن کوهنوردان پاکستانی در نانگاپاربات هنگام بازگشت از قله

  • کد خبر : 76362
  • 15 تیر 1401 - 15:29
مفقود شدن کوهنوردان پاکستانی در نانگاپاربات هنگام بازگشت از قله
بام نیوز: بر اساس گزارش‌ها، «شهروز کاشف» و فضل‌علی شیمشال» روز سه شنبه حوالی ساعت ۸:۴۵ صبح به قله رسیدند.

به گزارش بام نیوز و طبق گزارش بی بی سی اردو، پدر «شهروز کاشف» در لاهور گفت آخرین باری که پسرش با آنها تماس گرفته عصر سه‌شنبه ساعت ۱۹ بوده که شهروز برایش پیامک فرستاده و عنوان داشته که آنها در راه بازگشت به کمپ ۳ راه را گم کرده‌اند و جایی در حدود ارتفاع ۷۲۰۰ متر درتلاش برای یافتن مسیر در هوای خراب هستند.
«کاشف سلمان» (پدر شهروز) امیدوار بود که با طلوع آفتاب آنها به کمپ‌های پایین‌تر بازگردند. اما او‌معتقد است آنها به کمک نیاز دارند. «کاشف سلمان» از دولت و ارتش پاکستان درخواست کرده تا قبل از بدتر شدن هوا اقدامات فوری برای نجات آنها انجام دهند.
از سوی دیگر، در همین گزارش در بی‌بی‌سی، از دبیر آلپاین کلاب پاکستان آقای «کرار حیدر» نقل قول شده است که شهروز و راهنمای او فضل‌علی مدت کوتاهی پس از شروع به بازگشت، ارتباطشان را با کمپ از دست داده‌اند!
دولت گیلگیت بالتیستان از قبل دستور آغاز ماموریت نجات را داده و از ارتش پاکستان خواسته که با کمک هوانیروز اقدام به جستجو کنند. اگرچه نجات کسی در قله‌ای مانند نانگاپاربات هرگز آسان نیست، به خصوص اگر کسی بالای ارتفاع ۷۰۰۰ متر دچار مشکل شده باشد. البته این امکان وجود دارد تا یک بالگرد بتواند در این ارتفاع پرواز کند و کسی را پیدا کند.
“رسیدن به قله تنها نیمی از راه موفقیت است، صعود قله همیشه با بازگشت کوهنوردان به کمپ اصلی جشن گرفته می‌شود”.
ما برای بازگشت به سلامت هر دو کوهنورد دعا می‌کنیم و امیدواریم. هر دوی آنها کوهنوردان کلاس جهانی هستند، قطعا راهی برای بیرون رفت از شرایط سخت پیدا خواهند کرد. فضل علی اولین پاکستانی است که سه بار K2 را صعود کرده و تجربه زیادی دارد. شهروز هم به رغم جوانی فاتح ۸x۸۰۰۰ متری است. تنها مشکل آب و هوای کوهستان است که باید بهبود یابد.

برداشت از K2 Climber

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=76362
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوه قاف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.