• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 24694
2

من معتقدم؛ ۱۶ قله ۸هزاری داریم نه ۱۴ تا

  • کد خبر : 72799
  • 08 فروردین 1401 - 15:21
من معتقدم؛ ۱۶ قله ۸هزاری داریم نه ۱۴ تا
بام نیوز: دو کوهستان «یالونگ کانگ» ۸۵۰۵ متری و «لوتسه‌شار» ۸۳۸۳ متری که به عنوان بخشی از توده «کانچن‌جونگا» و توده «اورست- لوتسه»، محسوب می‌شوند، می‌توانند به عنوان دو قله مستقل باشند!

به گزارش بام نیوز، «اوم هونگ جیل» اهل کره‌جنوبی، معتقد است؛ دو کوهستان «یالونگ کانگ» ۸۵۰۵ متری و «لوتسه‌شار» ۸۳۸۳ متری که به عنوان بخشی از توده «کانچن‌جونگا» و توده «اورست- لوتسه»، محسوب می‌شوند، می‌توانند به عنوان دو قله مستقل باشند! … از همین رو به جای صعود ۱۴ قله‌ی مرتفع‌تر از ۸۰۰۰ متر، ۱۶ قله را صعود کرد و این پروژه را در ۱۰ خرداد ۱۳۸۶، به عنوان نخستین و تنها کوهنورد دنیا به سرانجام رساند.

صعودها در مدت ۲۲ سال و در خلال ۳۸ تلاش انجام شد … صعودهایی که بهای سنگینی برای آن‌ها داده است؛ …از مرگ ۱۰ همنورد در طی صعودها، تا از کارافتادن مچ پای راست در حین فرود از آناپورنا و نیز قطع شدنِ چندین انگشت در اثر سرمازدگی!

«هونگ جیل» پس از اتمام صعود قلل ۸۰۰۰ متری، بنیاد خیریه «اوم هونگ جیل» را با هدفِ حمایت و کمک به جوامع محلی نپال، تاسیس کرد … و به پاس صعود هر کدام از ۱۶ قله ۸۰۰۰ متری، قدم در راه ساختِ ۱۶ مدرسه گذاشت که در سال ۲۰۱۰ نخستین مدرسه بنا شد.

او پس از پایان ساخت ۱۶ مدرسه، هم‌چنان به احداث مدارس جدید در اقصی نقاط نپال ادامه می‌دهد به گونه‌ای که تاکنون ۱۷ مدرسه بنا کرده و هجدهمین و نوزدهمین مدرسه نیز در دست اقدام است.

منبع: وب‌سایت «مونتین بلاگ»

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.