• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
0

مهارت اعتماد به نفس در روانشناسی کوهنوردی

  • کد خبر : 43656
  • 12 خرداد 1400 - 21:36
مهارت اعتماد به نفس در روانشناسی کوهنوردی
بام نیوز: اعتماد به نفسی و روانشناسی در کوهنوردی که ما از ان حرف می زنیم چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید و حقیقتا نیازمند سخت کوشی و برنامه ریزی دقیق است.

مهارت_جسمانی
پس از روانشناسی در کوهنوردی موضوع دیگری که اهمیت دارد همان مهارت های جسمانی است .
توانایی روحی و ذهنی افراد تا حدود زیادی با قدرت بدنی شان ارتباط مستقیم دارد و هر چه بدن قوی تر باشد اعتماد به نفس افراد هم به مراتب بیشتر خواهد بود و همین خودباوری باعث می شود افراد صعود اسان تری داشته باشند.
اعتماد به نفسی و روانشناسی در کوهنوردی که ما از ان حرف می زنیم چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید و حقیقتا نیازمند سخت کوشی و برنامه ریزی دقیق است.

این که شما در هر حال مورد توجه و تایید اطرافیان باشید، به افزایش اعتماد به نفستان کمک خواهد کرد. اما دقت داشته باشید که همیشه نمی توانیم دیگران را از خود راضی نگه داریم و اعتماد به نفسی که صرفا بر اساس گفته های دیگران باشد دوامی نخواهد داشت.
هر فرد تعریف منحصر به فردی از اعتماد به نفس دارد پس ابتدا خود باوری را برای خود معنی کرده و با توجه به ان برای رسیدن به شخصیت و اعتماد به نفسی پایدار تلاش کنید.
برای مثال صعود های خود را از برنامه ها و قله های سبک شروع کنید و مسیرهای اسان تر را انتخاب کنید، همچنین شرایط جوی را هم لحاظ کنید که مانعی برایتان وجود نداشته باشد.
روش دیگری که می تواند در این زمینه موثر باشد صحبت کردن با افرادی است که تجربه ی کافی را در کوهنوردی دارند و می توانند اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهند، در مورد صعود هایتان از ان ها مشورت بگیرید و با امادگی ذهنی بیشتری اقدام کنید.

یا حتی می توانید با کسی که از شما با تجربه تر است برنامه ی صعود بچینید همین امر سبب می شود که در تمام طول مسیر اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.