• امروز : یکشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 10 March - 2024
کل اخبار 24610
2

مورو و تکسیکون به سمت زمستان ماناسلو

  • کد خبر : 12559
  • 16 آذر 1399 - 6:24
مورو و تکسیکون به سمت زمستان ماناسلو
بام نیوز:سیمون مورو و آلکس تکسیکون اخیرا اعلام کرده اند که آنها قصد دارند تا در زمستان پیش رو، روی ماناسلو تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، این زمستان فقط متعلق به کی۲ نخواهد بود سیمون مورو و آلکس تکسیکون اخیرا اعلام کرده اند که آنها قصد دارند تا در زمستان پیش رو، روی ماناسلو تلاش کنند. تکسیکون این خبر را مستقیما تایید کرده ، در حالی که مورو برنامه شان را با لاگازته دلو اسپرت به اشتراک گذاشته است.

هر دو نفر، که توسط رسانه های ایتالیا لردهای زمستان لقب گرفته اند، دشواری این بازی را می دانند. هیچ کس به اندازه سیمون مورو صعود زمستانی به هشت هزار متری ها نداشته است. (سیمون مورو ۴ صعود تایید شده در زمستان به ۸۰۰۰ متری ها دارد. این در حالیست که یکی از صعودهای زمستانی یرزی کوکوچکا مورد انتقاداتی میباشد.)در حالی که تکسیکون زمستان های اخیر را در تلاش روی اورست(۲۰۱۸،۲۰۲۰) و کی۲(۲۰۱۹) گذرانیده است. آنها همچنین با اولین صعود موفقیت آمیز نانگاپاربات در کنار همدیگر ثابت کردند که می توانند به خوبی به عنوان یک تیم کار کنند.

در آن زمان، هر دوی آنها قله نانگاپاربات را به همراه علی صدپارا از لهستان، که در این زمستان به همراه پسرش ساجد سدپارا و جان اسنوری ایسلندی در کی۲ خواهند بود، صعود کرده اند. با این عقیده که حداقل به سه نفر برای صعود زمستانی نیاز است، تکسیکون ایناکی آلوارز را نیز در لیست تیم قرار داد.

سیمون مورو امیدوار است این بار در ماناسلو خوش شانس تر از دو تلاش قبلی خود باشد. در سالهای ۲۰۱۴-۱۵ ، برف عمیق او و تامارالانگر را مجبور به بازگشت کرد. در سال ۲۰۱۸، مورو و پمبا گلجه شرپا مجبور شدند تلاش آلپی خود را به دلیل بهمن های گسترده رها کنند. همانند علی سدپارا، پمبه گلجه زمستان امسال را در کی۲ سپری خواهد کرد.

اخبار کوهنوردی
شرایط خطرناک در زمستان دو سال پیش باعث شد تا گلجه و مورو به تلاش خود در ماناسلو پایان دهند. عکس از سیمون مورو
جالب است بدانید که تامارا لانگر هم احتمال دارد در هر دو تیم جا بگیرد. در ابتدا نام او در تیم کی۲ زمستانی قرار گرفته بود که تامرا آنرا تکذیب کرد و گفت که هنوز تصمیمش را نگرفته است. اما وی به طور معمول در زمستان با مورو صعود میکند و همچنین در زمستان ۲۰۱۶ همراه مورو و تکسیکون بود، اگر چه کمی قبل از قله بازگشت.

بنر تبلیغاتی باشگاه ورزشی موج
ماناسلو برای اولین بار در زمستان توسط ماسیژ بربرکا و ریزارد گاوجسکی در ژانویه ۱۹۸۴ صعود شد. با این حال طبق معیارهای سیمون مورو صعود آنها زمستانی در نظر گرفته نمیشود. زیرا در اوایل دسامبر، آغاز شده بود و در ۲۱ دسامبر آن سال (یعنی یک دی) آنها به ارتفاع ۷۰۰۰ متر رسیده بودند.

با این حال کوهنوردانی مانند دنیس اوربکو زمستان هواشناسی را که از روز اول دسامبر تا آخرین روز فوریه (۱۲ اسفند) ادامه دارد را ترجیح میدهند. طبق این استاندارد، صعود لهستان اولین صعود زمستانی ماناسلو خواهد بود. زیرا آنها در ۲ دسامبر به بیس کمپ رسیده بودند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.