• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

نجات جان کوهنوردان آسیب دیده در مسیر قله درفک گیلان

  • کد خبر : 6580
  • 26 آبان 1399 - 20:02
نجات جان کوهنوردان آسیب دیده در مسیر قله درفک گیلان
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی ساهکل از نجات جان کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات درفک خبر داد:

درگفتگو با پایگاه خبری بام نیوز، فرهاد تحویلداری رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان سیاهکل اظهار داشت: در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد شنبه پیرو اطلاع رسانی از سوی آقای مصطفی قامتی مقدم  رئیس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان گیلان مبنی بر غافلگیری و گم شدن تعدادی از همنوردان یک گروه کوهنوردی از بندر انزلی در شرایط بارش و کولاک شدید در مسیر  قله درفک،یک تیم از هیات کوهنوردی سیاهکل با پشتیبانی هلال احمر شهرستان  بلافاصله (حدود ساعت ۲.۳۰ دقیقه بامداد روز شنبه ۲۴آبان ماه ۹۹) به سمت‌ قله درفک اعزام شدند.
وی بیان داشت: خوشبختانه از همان ابتدا تماس با همنوردان در قله درفک برقرار شد و با دریافت مکان و موقعیت آنها که در شرایط بحرانی هیپوترمی قرار داشتند برقرار شد وبا راهنمایی و ارائه راهکار تاکید شد تا از موقعیت اعلامی خارج نشوند،
ایشان تصریح کرد: با ایجاد یک پل ارتباطی بین رئیس هیات استان،  هلال احمر استان، هلال احمر رودبار،هلال احمر سیاهکل و تیم امداد هیات کوهنوردی سیاهکل و کوهنوردان داوطلب، حادثه دیده گان،  شرایط تحت کنترل در آمد.
در ادامه ابراز داشت: به حادثه دیده گان اعلام شد فقط یک گوشی موبایل را روشن نگه دارند و گوشی های دیگر خاموش تا برای شرایط سخت ارتباط قطع نشود و تذکرات لازم برای گرم نگه داشتن خود و تحمل شرایط تا رسیدن امداد اعلام شد.
تحویلداری گفت : متاسفانه سه نفر از مجموعه حادثه دیده از گروه جدا شده بودندو  ارتباط شان نیز قطع شده بود. که توسط  اهالی روستای اربناب و امدادگران هلال احمر کهئبه نزدیکی موقعیت رسیده بودند موفق به یافتن نفرات گردیده و همه گروه را در یک جا جمع نمایند.
درادامه بیان داشت:علارغم اینکه  سرپرست گروه به شدت آسیب دیده و در شرایط خطرناکی قرار داشت،با مدیریت اقای قامتی و تلاش مستمر نفرات هلال احمر و اهالی روستای اربناب از یک حادثه بسیار تلخ جلوگیری شد.
در پایان ایشان بیان داشت: با وجود کاستی هایی در ابتدای عملیات همه عزیزان جانانه درخشیدند و همدلی و انسانیت زیبایی را به نمایش گذاشتند.
«هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان سیاهکل» صمیمانه از همه عواملی که به شکلهای مختلف در این عملیات امداد و نجاتِ موفق شرکت داشتند، بویژه  آقای رجبی ریاست محترم هلال احمر شهرستان سیاهکل و امدادگر توانا و با اخلاق آقای احمدی بخاطر پشتیبانی عالی و انسانی شان تشکر و قدردانی می کند.
نکات قابل توجه:
_با توجه به شرایط جوی اقدام به پیمایش شود.
_قبل از ساعت عرف بازگشت از قله، متناسب با فصل، اقدام به بازگشت شود.
_در شرایط بحرانی خونسردی خود را حفظ و به هیچ عنوان متفرق نشوند.
_با امکانات و لوازم مناسب فصل اقدام به پیمایش کنند.
_حتما با هیات های شهرستان و استان هماهنگی ها و اطلاع رسانی لازم را بعمل آورند.
_امداد گران هلال احمر فرشته های نجاتی هستند که همواره باید قدردان این عزیزان باشیم.
_فراموش نکنیم که بی احتیاطی و بدون برنامه ریزی عمل کردن ، هزینه های بسیاری را متوجه دیگر همنوردان و امدادگران می کند که شاید جایی دیگر ، حادثه دیده ای دیگر نیازمند این کمک رسانی ها باشد.
_و متاسفانه هستند کسانی که از هر حادثه ای جدا از جنبه های انسانی و اخلاقی آن بهره برداری غیر اخلاقی می کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.