• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

نشست مشترک مسئولین هیئت استان و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

  • کد خبر : 11475
  • 12 آذر 1399 - 18:17
نشست مشترک مسئولین هیئت استان و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
بام نیوز: صبح امروز دهم آذرماه جلسه دو ساعته مشترک مسئولین هیئت استان و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در محل این جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز و به نقل از دبیرخانه هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان رضوی: صبح امروز دهم آذرماه جلسه دو ساعته مشترک مسئولین هیئت استان و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در محل این جمعیت برگزار شد.

در این جلسه که با حضور آقایان صیادی، معاون امداد و نجات جمعیت استان، فضلیانی، مدیر عملیات، طاهری، گودرزی از حوزه امداد و نجات استان، زرگر رئیس جمعیت هلال احمر شعبه مشهد و همچنین زحمتکش، خویی و مذهبی رئیس، دبیر و مسئول امداد و نجات هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تشکیل گردید، معاون محترم امداد و نجات ضمن خوشامدگویی و یاد زنده‌یادان نجاتگر، ضمن ارائه آمار حوادث سال جاری و سال گذشته، موارد و ضرورت‌های همکاری مشترک هیئت و جمعیت را در مأموریت‌های امدادی به ویژه حوادث کوهستان بررسی و مطرح نمودند.

طرح امدادگر محلی با توجه به دستورالعمل واصله از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، ایجاد خانه هلال، اموزش‌های متقابل، استفاده از امکانات طرفین، حضور کوه‌نوردان داوطلب در عملیات‌ها، نظارت و بازدیدهای مشترک هیئت و جمعیت از شهرستان‌ها و… از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود که در ادامه، آقایان فضلیانی، زرگر و مذهبی پیرامون آن‌ها مطالبی را ارائه نموده و آقای طاهری نیز به عنوان رابط جمعیت و هیئت چالش‌های موجود در عملیات‌ها و پیشنهادات خود را برای همکاری‌های مشترک بیان نمودند.

شناسایی مناطق کوهستانی حادثه‌خیز استان، تشکیل تیم‌های امداد و نجات در هیئت‌های سراسر استان و معرفی آن‌ها به جمعیت هلال احمر با پوشش حقوقی فعالیت‌های عملیاتی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.
در انتها نیز با نظر به تفاهم‌نامه فدراسیون با سازمان امداد و نجات کشور، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری هیئت استان و جمعیت هلال احمر مد نظر قرار گرفت تا با بررسی بیشتر و تکمیل و تنظیم آن، در جلسات بعدی امضا و اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=11475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.