• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
0

نفس نفس زدن هنگام کوهنوردی

  • کد خبر : 13224
  • 20 آذر 1399 - 12:15
نفس نفس زدن هنگام کوهنوردی
گروه اموزشی بام نیوز:نفس‌نفس زدن در هنگام کوهپیمایی می‎تواند بعنوان هشداری برای شما تلقی شود.

گروه اموزشی بام نسوز،مطلبی را در خصوص نفس نفس زدن هنگام کوهنوردی منتشر نمود:

نفس‌نفس زدن در هنگام کوهپیمایی می‎تواند بعنوان هشداری برای شما تلقی شود. این نوع تنفس دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد که ممکن است برخی از آنها ناشی از بیماری‌های جدی باشد.

علائم

خستگی عضلات شما در هنگام صعود می‎تواند نفس کشیدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. همین که اسید لاکتیک در عضلات شما افزایش یافت، ریه‌های شما نیز از این امر متاثر می‎شوند. در این حالت ممکن است بتوانید چندین و چند گام صعود کنید اما بعد از مدت کوتاهی از رفتن به ارتفاع بالاتر بازمی‎مانید. اضافه وزن و عدم تناسب اندام نیز از مواردی است که موجب بروز چنین حالتی، یعنی نفس‌نفس زدن و ایجاد اشکال در صعود خواهد شد.

برخی مشکلات جدی

تحقیقات “انیستیتو بین‌المللی سلامت” حاکی از آن است که اگر شما در صعود دچار مشکل تنفسی می‎شوید ممکن است پای مشکلات جدی‌تری در میان باشد. این مشکلات و ناراحتی‌ها می‎تواند شامل وجود بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی، آمبولی ریه، ذات‌الریه و یا فشار خون بالای ریوی باشد.

برخی مشکلات ساده‌تر

این حالت ممکن است ناشی از سرماخوردگی یا گرفتگی بینی باشد. با وجود چنین حالاتی اگر شما به ارتفاعات بروید و یا در ارتفاعات به صعود بپردازید قطعا دچار مشکلات تنفسی خواهید شد و بهتر است هر چه سریعتر و تا رفع کامل مشکل از فعالیت و صعود دست بردارید.
برخی راه‌کار‌ها

قدم نخست برای حل این معضل این است که شما بدانید که ایجاد و بروز چنین حالتی در نتیجه کدامیک از موارد فوق است. در مواردی که شما دچار شوک و حمله ناگهانی تنفسی می‌شوید به سرعت باید به پزشک مراجعه کنید و حتی ممکن است نیاز به مراقبت‌های پزشکی داشته باشید. به هر روی مهمترین موضوع، دست کشیدن از فعالیت، ریشه‌یابی مشکل و درمان آن است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.