• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

نقشه جدید در کوهنوردی استان خراسان جنوبی

  • کد خبر : 9665
  • 09 آذر 1399 - 19:39
نقشه جدید در کوهنوردی استان خراسان جنوبی
بام نیوز: برنامه های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در مدیریت جدید این هیئت تشریح شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوزبرنامه های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در مدیریت جدید این هیئت تشریح شد.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان به برنامه ریزی ها برای توسعه این رشته اشاره کرد و گفت: این هیئت ،تشکیلاتی است که فراهم کردن زمینه رشد و گسترش ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی، ایجاد انگیزه و جذب آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به موضوع ورزش و کشف استعدادها و افزایش مهارت های ورزشی بر اساس سیاست ها و اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی را دنبال می کند.به گفته «خسروی» با توجه به خطراتی که همیشه ورزشکاران این رشته ورزشی را تهدید می کند همه برنامه ها با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون با رعایت قوانین و مقررات مربوط انجام خواهد شد و امور و برنامه های هیئت درقالب بخش بانوان و آقایان و کارگروه های آموزش، هیمالیانوردی، محیط زیست، صعودهای ورزشی، امور شهرستان ها، راهنمایان کوهستان، پزشکی کوهستان، پیش کسوتان، روابط عمومی، جست وجو و نجات، مسابقات و لیگ، دره نوردی، غارنوردی، سنگ نوردی، اموراداری و پشتیبانی و با همت و یاری خودجوش همکاران این کارگروه ها انجام خواهد شد.
وی افزود: خواستار پیشرفت در شاخه های زیر مجموعه هستیم، بنابر این ساختار تغییراتی را باید داشته باشیم تا افرادی که توانایی فعالیت بیشتری دارند در زیر مجموعه هیئت هم فعالیت کنند .
او با اشاره به این که کوهنوردی و صعودهای ورزشی در شهرستان های بیرجند، قاینات، طبس، فردوس، سرایان، خوسف و سربیشه  فعال است، ادامه داد: در آینده نزدیک هیئت های شهرستان های نهبندان، اسلامیه، درمیان، زیرکوه و بشرویه نیز تاسیس خواهد شد .
وی تعامل و همکاری بیشتر با سازمان ها و ادارات مرتبط با حوزه کوهنوردی را از جمله جمعیت هلال احمر، ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی، محیط زیست و آموزش و پرورش استان ضمن امضای تفاهم نامه های دوطرفه از برنامه های پیش رو بیان کرد و افزود: توسعه زیر ساخت های دیواره های سنگ نوردی در شهرستان ها، ایجاد انگیزه برای حضور در برنامه های کوهنوردی در شهرستان ها برای توسعه تعداد ورزشکاران از دیگر برنامه های این هیئت است.وی افزون بر این توسعه فرهنگ حفظ محیط کوهستان، توسعه آموزش کوهنوردی در همه شهرستان ها برای پرورش مربیان ، مربی راهنما و بلد های محلی، همکاری با هیئت های پزشکی ورزشی، همگانی، ورزش های کارگری، روستایی و عشایری، دو ومیدانی و ورزش های هوایی را از دیگر برنامه های هیئت برشمرد.
بخشودگی اجاره مکان های ورزشی 
قربانی – اجاره مکان های ورزشی تحت پوشش اداره ورزش و جوانان استان بخشیده شد. به گزارش خبرنگار ما، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: براساس ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان، از مکان های ورزشی تحت پوشش که در اختیار هیئت های ورزشی، بخش خصوصی و باشگاه های ورزشی قرار دارد و از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند هیچ اجاره ای دریافت نمی شود و اگر در این مدت هم اجاره ای دریافت شده است، عودت داده خواهد شد.
به گفته «قطبی» یکسری دسته بندی ها هم انجام شده است که برخی از مکان ها مثل فضاهای بولینگ و بیلیارد از ۱۰۰ درصد تخفیف برخوردار نخواهند بود اما بیشتر مکان ها مشمول این قانون می شوند.وی درباره برنامه هایی که برای حمایت از مربی ها به عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده است، افزود: تسهیلاتی برای باشگاه ها و حتی مربی هایی که بیمه نداشتند در نظر گرفته شد که متقاضیان در سامانه کارا ثبت نام کردند و بر اساس آخرین آمار اعلامی از وزارت حدود ۷۲ مربی در استان از این تسهیلات استفاده کردند.به گفته وی افزون بر این به تازگی هم فهرست همه مربی ها، داوران و ناجی های غریق به دستگاه های مربوط ارسال شده است تا حمایت های لازم از آن ها انجام شود.
چهارمی استان در جام خوشه چین
خراسان جنوبی با داشتن ظرفیت و توان بالا در اجرا و همچنین داشتن ورزشکاران بی نظیر توانست در رده چهارم مسابقات  جام خوشه چین کشور قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان ، مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستاییان و عشایر وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از پیروزی انقلاب، جام خوشه‌چین اولین مسابقه رسمی است که دولت برای روستاییان و عشایر برگزار می‌‌کند. نتایج نهایی رتبه بندی برگزاری اولین جام خوشه چین در سال ۹۸با هدف گسترش ورزش همگانی و سلامت محور در مناطق کشور، روستایی و محروم  به تفکیک استان و شاخص های تعیین شده قبلی اعلام شد.
بر اساس این گزارش حجتی گفت: خراسان جنوبی با داشتن ظرفیت و توان  بالا در اجرا و همچنین داشتن ورزشکاران بی نظیر توانست رتبه چهارم کشور را در بین ۳۱ استان از آن خود کند.
وی افزود: این رتبه بندی با بررسی و محاسبه امتیاز ناشی از مراحل پایه (بخش، شهرستان، استان) و همچنین تعداد مدال های کسب شده ملی و منطقه ای و میزان حضور ساکنِ مناطق روستایی منطقه ای (شامل چند استان همجوار) و کشوری به دست آمده است.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=9665
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : روزنامه خراسان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.