پایگاه خبری بام | معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست کارشناسان بهبود کیفیت و اعتباربخشی بیمارستانهای استان، شاخصهای عملکردی را یکی از مهمترین ابزارهای ارزیابی و ارتقای کیفیت خدمات سلامت دانست و گفت: مراکز درمانی با بهرهگیری از این شاخصها میتوانند تصمیمگیریهای خود را بر پایه دادههای دقیق و شواهد علمی انجام دهند.
حسن کشاورز با اشاره به جایگاه اعتباربخشی در نظام سلامت افزود: بیمارستانهایی که فرآیندهای کیفیتمحور را بهصورت مستمر دنبال میکنند، علاوه بر افزایش ایمنی خدمات، در شرایط بحرانی نیز از آمادگی و کارآمدی بیشتری برخوردار هستند. وی عملکرد موفق برخی مراکز درمانی استان در مدیریت بحرانهای اخیر را نمونهای از نتایج این رویکرد دانست.
در ادامه این نشست، مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه بر اصلاح مستمر فرآیندها و دستیابی به استانداردهای مطلوب تأکید کرد و گفت: کیفیت حاصل هماهنگی تمامی ارکان یک مجموعه درمانی است و تقویت سازمان، کارکنان و بیماران سه ضلع اصلی این مسیر به شمار میروند.
همچنین در این نشست، گزارش تحلیلی شاخصهای عملکردی بیمارستانهای استان ارائه شد و بر ضرورت تدوین، محاسبه و تحلیل منظم این شاخصها تأکید شد. در پایان نیز از کارشناسان مسئول بهبود کیفیت و اعتباربخشی بیمارستانهای دانشگاهی و غیردانشگاهی استان به پاس تلاشهای تخصصی آنان تجلیل به عمل آمد.
















