• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

نمایشگاه عکس ” از قله تا قاب ” بانوی کوهنورد در رضوانشهر

  • کد خبر : 4932
  • 17 آبان 1399 - 10:00
نمایشگاه عکس ” از قله تا قاب ” بانوی کوهنورد در رضوانشهر
بام نیوز: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر گفت: نمایشگاه عکس از زیبایی های مناظر طبیعی رضوانشهر و پره سر، با عنوان" از قله تا قاب " آثار فروزان جعفری چای بجاری، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شد.

مجید شافعی روز شنبه در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری بام نیوز اظهار داشت : از ابتدای سال جاری، با شیوع ویروس کرونا، مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضوانشهر با برپایی بیش از ۱۰ نمایشگاه از آثار هنرمندان شهرستان به صورت مجازی و نمایشگاهی در محل این اداره، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا خللی در روند ارائه آثار هنری وارد نشود.

وی ، ضمن انتقاد از کمبود های موجود در این شهرستان افزود: متاسفانه در این شهرستان مکانی به عنوان  گالری جهت ارائه آثار هنری پیش بینی نشده، امیدواریم با اتمام پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان که از سال ۱۳۸۱ عملیات عمرانی آن آغاز شده و تا کنون به پایان نرسیده مقدمات احداث گالری هنری نیز فراهم آید.

وی بیان کرد: ۶ آموزشگاه هنرهای تجسمی در سطح رضوانشهر و پره سر فعالیت دارند و هنرمندان زیادی را به جامعه هنری این شهرستان معرفی کرده اند.

وی در ادامه گفت: فروزان جعفری چای بجاری، از هنرمندان عکاس این شهرستان هستند که تصاویری از کنکاش‌های مستمر و مداوم خود از طبیعت را در مدت چند سال در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته است.

همچنین  فروزان جعفری چای بجاری در این خصوص به خبرنگار بام نیوز گفت: من دارای مدرک دیپلم رشته گرافیک هستم که اولین معلم عکاسی من در دوره دبیرستان، آقای هاشم زاده بودند و از همان زمان به این حرفه علاقه مند شدم.

وی افزود: عکاسی با گوشی موبایل را در کلاسی که هیئت کوهنوردی شهرستان برگزار کردند، با استاد مجتبی دولت دوست گذراندم و عکسهایی که میگرفتم مورد تایید ایشان قرار گرفت و پیشنهاد کردند دوربین عکاسی تهیه کنم.

جعفری با تشکر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر گفت: کلاس هایی که در اداره ارشاد  با راهنمایی های جناب آقای مجید شافعی، به صورت تخصصی تر گذاشته شد برای عکاسی با دوربین شرکت کردم و یک دوره نیز  با استاد عکاسی جناب شهاب گلچین که در انجمن سینمای تالش  گذراندم.

این بانوی هنرمند رضوانشهری می گوید: شروع عکاسی را  مدیون کوهنوردیم هستم که باعث شد در این مسیر قدم بگذارم و هم اکنون در کنار کار های هنری و فرهنگی، نائب رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان رضوانشهر هم هستم و از همسر و تنها فرزندم و خانواده ام که در این مسیر همراهی و حمایتم کردند، صمیمانه تشکر می کنم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا و با دارا بودن جاذبه های طبیعی و زیبا، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=4932
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.