• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
2

نیاز پلدختر به احداث خانه کوهنورد / ظرفیت بالای کوهستان های پلدختر برای توسعه توریسم ورزشی

  • کد خبر : 15814
  • 09 دی 1399 - 18:32
نیاز پلدختر به احداث خانه کوهنورد / ظرفیت بالای کوهستان های پلدختر برای توسعه توریسم ورزشی
بام نیوز: رییس هیئت کوهنوردی وصعود های ورزشی پلدختر به برنا می گوید: شهرستان پلدختر با توجه به موقعیت جغرافیایی وکوهستانی خاص خود نیازمند احداث خانه کوهنورد است.

به گزارش خبرنگار بام نیوز ازلرستان ؛ تورج حیدر پور با اشاره به پتانسیل  کوهستانی پلدختر ، اظهار می کند:  پلدختر در جنوب لرستان واقع است که موقعیت کوهستانی این شهرستان در ارتباط با  لرستان،شمال خوزستان و شرق استان ایلام یک وضعیت کریدوری برای کوهنوردان کشور خصوصا در این سه استان  ایجاد کرده است  لذا احداث خانه کوهنورد در این منطقه کوهستانی یک نیاز ضروری برای جامعه کوهنوردی  است.

رییس هیئت کوهنوردی پلدختر با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری و کوهنوردی پلدختر فوق العاده مهم وموثر بر صنعت توریسم ورزشی است ، می افزاید: در صورت احداث خانه کوهنورد می توان بخش زیادی از جامعه کوهنوردی کشور وحتی کوهنوردان خارجی را نیز به این نقطه از استان کشاند وبه رونق اقتصادی منطقه هم کمک کرد.

او با اشاره به تنوع آب وهوایی در این شهرستان ، یادآورمی شود: مناطق کوهستانی پلدخترعلاوه بر داشتن ارتفاعات  فنی و قابل توجه کوهنوردان دارای  تنوع آب وهوایی منحصربه فردی  برای رشد این ورزش واسکان کوهنوردان حرفه ایی خصوصا در حوزه صخره نوردی و سنگ نوردی است به طوریکه الان که بسیاری از مناطق کوهستانی کشور درگیربرف وسرمای سخت هستند بخشی از کوهستانهای این منطقه که  در آب وهوای گرمسیری قرار دارد می تواند طی چند ماه در یک تعادل هوایی جذاب  توجه کوهنوردان بسیاری را به خود جلب کند.

به گفته  حیدرپور ریخت شناسی برخی از مناطق کوهستانی پلدختر ازجمله مناطقی مثل روستای بابابهرام وملاوی  نشان می دهد که می توان ورزش صخره نوردی و سنگ نوردی را در این شهرستان  توسعه و ارتقا داد و علاوه بر آموزش و رشد ورزشکاران بومی در این شاخه های کوهنوردی  بسیاری از صخره نوردان وسنگنوردان کشوری وخارجی را نیزجذب این منطقه کردوبررشد توریسم ورزشی افزود.

 رییس هیئت کوهنوردی پلدختر  خاطر نشان می کند: توپورگرافی و کوهستان های این شهرستان برای ارتقا سطح فنی کوهنوردی و توسعه این ورزش توریستی نیازمند مطالعه دقیق فنی وعلمی است و احداث خانه کوهنورد می تواند گامی مهم برای اجرای این برنامه های موثر براقتصاد وورزش منطقه باشد.

او با بیان اینکه هیئت کوهنوردی پلدختر علاوه بر اجرای برنامه های ورزشی مختص به این رشته  در حوزه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و امداد ونجات و… نیز فعالیت مستمر دارد ،تاکید می کند: انتظار داریم اداره ورزش وجوانان ، شهرداری و شواری اسلامی شهر ودیگر مسئولین شهرستانی با احداث خانه کوهنورد در پلدختر به ارتقا ورزش کوهنوردی و همینطور رونق توریسم ورزشی در این شهرستان کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15814
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : برنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.