• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1

نیشابور، قطب سنگ نوردی که از امکانات محروم است

  • کد خبر : 15811
  • 09 دی 1399 - 18:23
نیشابور، قطب سنگ نوردی که از امکانات محروم است
بام نیوز: یک ورزشکار سنگ نورد گفت: در گذشته نیشابور یکی از قطب‌های سنگ نوردی کشور بود و نفرات زیادی از این شهرستان در تیم ملی حضور داشتند، اما در حال حاضر خیلی‌ها از نیشابور رفته‌اند چون ما امکاناتی در نیشابور نداریم که حتی بتوانیم در داخل کشور رقابت کنیم.

احسان اسرار، سنگ نورد و عضو تیم ملی است، او ۶ دوره قهرمانی سنگ نوردی کشور، طلای جوانان آسیا ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ را داراست، همچنین در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رکوردار سرعت جوانان آسیا بوده و ۶ سال سابقه عضویت در تیم ملی را در کارنامه خود دارد.

با این ورزشکار درباره شرایط حال حاضر و مشکلات این رشته به خصوص در شهرستان‌ها گفت‌وگو کردیم؛ اسرار به خبرنگار بام نیوز عنوان کرد: در حال حاضر مشغول تمرین هستم، روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر سعی می‌کنم، تمرینات خود را انجام دهم شرایط در حال حاضر طوری هست که من بتوانم تمرین کنم و با توجه به روزها و هفته‌هایی که سالن‌ها تعطیل هستند اداره این اجازه را به من می‌دهد که تمریناتم را داشته باشم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان هستم و دیواری که در حال حاضر روی آن تمرین می‌کنم، با استانداردهای جهانی یکی نیست و این برای من خیلی مشکل‌ساز شده است چرا که باید برای هر مسابقه‌ای که در پیش دارم از یک ماه قبل به قزوین بروم و تمرین کنم چون بهترین دیوارهای کشور که استاندارد جهانی را دارند، در قزوین است و این خیلی برای من سخت است.

اسرار بیان کرد: من علاقه خیلی زیادی به کوه و سنگ نوردی داشتم، ابتدا مدتی کوهنوردی رفتم، اما یکی از مربی‌ها به من گفت که این رشته، رشته قهرمان پروری نیست، رشته‌ای همگانی است، بعد از آن هم مربی سنگ نوردی را به من معرفی کرد و از طریق یکی از دوستان وارد این رشته شدم.

مسئولان اگر ما را از نظر اقتصادی حمایت نمی‌کنند از نظر امکانات پشتیبانی نمایند

این سنگ نورد افزود: در گذشته نیشابور یکی از قطب‌های سنگ نوردی کشور بود و نفرات زیادی در تیم ملی بودند، اما در حال حاضر این چنین نیست و خیلی از نفرات به تهران و یا به خارج از کشور رفته‌اند، دلیل اصلی هم این است که ما امکاناتی در نیشابور نداریم که حتی بتوانیم در داخل کشور رقابت کنیم.

وی اظهار کرد: دیواری که داریم دیوار ۱۰ سال پیش است و در حقیقت خود ما بچه‌ها پول گذاشتیم و با آقای توزندجانی پنل‌های جدید خریدیم روی همان اسکلت قبلی نصب کردیم و خوب این استاندارد نیست؛ از مسئولان می‌خواهیم که سالن اختصاصی ما را زودتر بسازند و به ما تحویل بدهند که حداقل اگر ما را از نظر اقتصادی حمایت نمی‌کنند از نظر امکانات پشتیبانی نمایند که برای کشورمان افتخار بیاوریم.

او مطرح کرد: باید بگویم از نظر مالی هم به شدت روی ما فشار است، چون هزینه مکمل و تغذیه‌ها و قیمت کفش سنگی که می‌خریم بالا رفته، که هر سه تا چهار ماه، یکی پاره می‌شود و هر کفش سنگ سه میلیون و هشتصد تا چهار میلیون قیمت دارد و این که پاره شود، بودجه‌مان نمی‌رسد تا مجدد بخریم و مجبور هستیم، بفرستیم تهران که برای ما تعمیر کنند و هیچ وقت کفش تعمیر شده مثل کفش اصلی نمی‌شود.

این عضو تیم ملی گفت: ما که با کشورهای طراز اول دنیا مثل آمریکا، روسیه، ایتالیا، فرانسه و… رقابت می‌کنیم، باید همه امکانات برای ما درست باشد اما وقتی ما مسابقات کشوری برویم و مدال طلا بگیریم یک میلیون به ما می‌دهند که یک میلیون هیچ کمکی به یک ورزشکار نمی‌کند، شاید در هفته بیشتر از یک میلیون مکمل و تغذیه من بشود و این‌ هزینه‌ها روی یک ورزشکار فشار زیادی می‌آورد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15811
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.