• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

همه چیز درباره استفاده از ماسک هنگام ورزش در شرایط کرونا

  • کد خبر : 37039
  • 31 فروردین 1400 - 23:31
همه چیز درباره استفاده از ماسک هنگام ورزش در شرایط کرونا
بام نیوز: برای افراد عینکی وقتی هوای زیادی در نزدیکی بینی زیر ماسک آزاد شود باعث بخار زدن شیشه عینک می‌شود. بهتر است ماسک را در قسمت بینی تنگ کنید همچنین دیده شده شستن شیشه‌های عینک با آب و صابون باعث کاهش بخار زدن آن می‌شود.

علائم بیماری کوید-۱۹ : سرفه، تنگی نفس، تب و لرز، خستگی، بدن درد، سردرد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، گلو درد، آبریزش از بینی، حالت تهوع و اسهال

برخی از افراد مبتلا به کوید-۱۹ بدون علائم هستند و قبل از اینکه علائمی از بیماری از خود بروز دهند می‌توانند دیگران را نیز آلوده کنند.

شیوع ویروس بین افراد می‌تواند با تماس‌های نزدیک مانند صحبت کردن، آواز خواندن، سرفه کردن، عطسه زدن حتی به وسیله فرد ناقل بدون علامت اتفاق بیفتد.

مهمترین نکته‌ای که ورزشکاران باید به‌ آن توجه کنند این است که در طول انجام تمرین با ماسک حال عمومی‌ آن‌ها چگونه‌ است آیا دچار تنگی نفس، سرگیجه و گیجی نمی‌شوند؟ در صورتی که‌ این علائم را داشتند باید سرعت و شدت تمرینات را کاهش دهند و یا تا بر طرف شدن این علائم تمرینات خود را متوقف کنند.

بر اساس یافته‌های محققان دانشگاه هرتفورد شایر، استفاده از ماسک هنگام انجام ورزش‌های سنگین می‌تواند منجر به مرگ افراد شود؛ چرا که ماسک، مقاومت در برابر جریان هوا را افزایش می‌دهد و استنشاق مقدار هوای مورد نیاز برای انجام ورزش‌های سنگین را دشوار می‌سازد.

اگر زدن ماسک حتی قبل از تمرین تنفس شما را با مشکل روبرو می‌کند استفاده از ماسک برای شما در هنگام ورزش توصیه نمی‌شود.

اگر فردی در باشگاه تمرینات خود را به دلیل تنگی نفس متوقف کرد باید ماسک را از صورتش برداشته و اجازه دهید که شش‌های او هوای تازه را تنفس کنند.

افرادی با سابقه بیماری‌های تنفسی و یا بیماری قلبی عروقی باید هنگام استفاده‌ از ماسک در طول تمرین احتیاط کنند.

ورزشکاران هنگام تمرین نباید بیش از حد معمول به خود فشار وارد کنند. توصیه می‌شود ورزشکاران به سیستم تنفسی خود اجازه دهند تا با این سطح اکسیژن هنگام تمرین سازگار شود.پلنگچال. سازگاری آمادگی جسمانی با اصل اضافه بار و شدت تمرین هفته‌ها طول می‌کشد. بهتر است ورزشکاران بدانند برای رسیدن به آمادگی جسمانی قبلی خود باید چند جلسه با ماسک تمرین داشته باشند تا بتوانند به توان سابق خود بازگردند.

بهترین گزینه ماسک‌های جراحی و ماسک‌های n95هستند. برای استفاده‌های مکرر، ماسک‌های پارچه‌ای گزینه خوبی برای استفاده در طول تمرین ورزشی هستند. هر فرد می‌تواند یک ماسک پارچه‌ای تهیه کند و یا خودش آن را در خانه درست کند. پوشاندن صورت با روسری، سربند و یا تی شرت به دلیل این که مانند ماسک پارچه‌ای به طور کامل اطراف دهان و بینی را نمی‌پوشاند گزینه خوبی نیست.

مزیت استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو بودن آنهاست، برای شستشوی ماسک‌های پارچه‌ای استفاده‌ از هر نوع ماده شوینده‌ای ایده‌ال است.

از استفاده ماسک‌هایی که جلو آن‌ها دریچه‌های پلاستیکی (فیلتر) دارند خودداری کنید، به دلیل اینکه‌این ماسک‌ها فقط هوای دم را تصفیه نموده و هنگاه بازدم هوا را تصفیه نمی‌کنند.

ماسک باید اطراف بینی و گونه‌های شما را کامل بپوشاند. هنگام تمرین در فضای باز نیاز به استفاده‌ از ماسک نیست.

هنگام صحبت کردن، ماسک خود را روی دهان و بینی خود نگه دارید و از پایین کشیدن آن خودداری کنید. چون هدف از زدن ماسک جلوگیری از پخش شدن ترشحات تنفسی در هوا به هنگام صحبت کردن است.

اگر شما در هنگام ورزش کردن زیاد عرق می‌کنید، بهتر است یک ماسک اضافه همراه داشته باشید تا هنگامی‌ ماسک‌تان خیس و یا مرطوب شد آن را تعویض کنید.

برای افراد عینکی وقتی هوای زیادی در نزدیکی بینی زیر ماسک آزاد شود باعث بخار زدن شیشه عینک می‌شود. بهتر است ماسک را در قسمت بینی تنگ کنید همچنین دیده شده شستن شیشه‌های عینک با آب و صابون باعث کاهش بخار زدن آن می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.