• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

هم اندیشی سمن های شهر برازجان با سرپرست محیط زیست با موضوع آلودگی کوههای بهمرد

  • کد خبر : 5712
  • 22 آبان 1399 - 12:21
هم اندیشی سمن های شهر برازجان با سرپرست محیط زیست با موضوع آلودگی کوههای بهمرد
بام نیوز: روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اظهار داشت:  هم اندیشی سمن های شهر برازجان با سرپرست محیط زیست در مورخ چهارشنبه 21 آبان ماه 1399 در خصوص آلودگی بیش از حد کوه های بهمرد به علت ازدحام جمعیت گردشگران محلی علی الخصوص در روز های تعطیل آخر هفته، تشکیل گردید.

درگفتگو با پایگاه خبری بام نیوز، ساسان خادمی روابط عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اظهار داشت:  هم اندیشی سمن های شهر برازجان با سرپرست محیط زیست در مورخ چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹ در خصوص آلودگی بیش از حد کوه های بهمرد به علت ازدحام جمعیت گردشگران محلی علی الخصوص در روز های تعطیل آخر هفته، تشکیل گردید.
وی گفت: این جلسه با دعوت از انجمن های محیط زیستی،رئیس هیئت کوهنوردی،رئیس هیت دوچرخه سواری خلیج فارس ،رئیس شورای اسلامی روستای نی نیزک و هیئت امنای شاهزاده ابراهیم صورت گرفت.

موسوی سرپرست اداره محیط زیست دشتستان اظهار کرد :با بسته شدن مناطق گردشگری و طبیعی به علت بیماری کوید ۱۹ متاسفانه مردم به منطقه کوهستانی بهمرد جهت تفریحات آخر هفته مراجعه کرده که ورود این حجم انبوه جمعیت و فضای کم نسبت به ورودی جمعیت، و عدم پاکسازی منطقه توسط عزیزان گردشگری که به این مناطق سفر می‌کنند باعث ایجاد آلودگی فوق‌العاده زیادی در این منطقه گردیده است.

ایشان ابراز داشت: در جریان این معضل بزرگ سرپرست اداره محیط زیست برازجان از مدعوین جلسه درخواست همفکری و چاره اندیشی در این زمینه دادند.

خادمی تصریح کرد: در راستای یک ساعت و نیم صحبت در این زمینه مقرر شد اولویت بر فرهنگ سازی در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت با تولید محتوای مناسب صورت گیرد، همچنین انجمن های مرتبط به منظور همکاری در نهادینه کردن این فرهنگ در کنار اداره محیط زیست و منابع طبیعی قرار گیرند. سرپرست اداره محیط زیست همچنین رایزنی جهت همکاری اداراتی چون منابع طبیعی و نیروی انتظامی را در دستور کار قرار دادند
در خصوص تدابیر لازم جهت استفاده از سایر مناطق مختلف گردشگری خانم موسوی همچنین دیدار با فرماندار و کسب تکلیف در این زمینه را نیز در دستور کار قرار دادند
خانم موسوی سرپرست اداره محیط زیست برازجان با تاکید بر پاکسازی توسط همه عزیزانی که جهت سپری کردن ساعات بهتری به دامان طبیعت پناه می‌برند خاطرنشان کرد که زیبایی طبیعت پاک باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری از آن ببرید ولیکن با توجه به اینکه هر کدام از شما بزرگواران در صورت رها کردن کمترین پسماندی چهره طبیعت را مخدوش کرده و فضای شادی خودتان را مخدوش میکنید خواهش کردند تا بر حفظ طبیعت پاک و عدم آلودگی آن دقت نظر لازم را داشته باشند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.