• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24561
2

هواشناسی سمنان برای کولاک و سرمای پیش رو هشدار زرد اعلام کرد

  • کد خبر : 14916
  • 03 دی 1399 - 12:05
هواشناسی سمنان برای کولاک و سرمای پیش رو هشدار زرد اعلام کرد
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان سمنان، با پیش‌بینی ناپایداری جوی برای چند روز از نوع برف، کولاک و کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا، هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه به بام نیوز گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی روزهای آتی ناپایدار پیش بینی می شود.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: ورود سامانه بارشی به استان سمنان از اواخر وقت امروز چهارشنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: نوع مخاطره قابل پیش بینی بارش باران و برف، مه‌آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید و بسیارشدید، کولاک برف، و کاهش محسوس دما، است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: ناپایداری ها به صورت بارش باران و برف در غالب نقاط استان و به صورت مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نواحی کوهستانی و محورهای شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: وزش باد شدید و بسیارشدید نیز در غالب نقاط به ویژه در نواحی شمالی، مرکزی و شرقی استان سمنان و کولاک برف در نواحی شمالی و شرقی دور از انتظار نیست.

مصطفوی درباره کاهش دما در روزهای آینده یادآور شد: کاهش دما برای بیشتر نقاط استان به طور متوسط بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد قابل انتظار است.
وی گفت: امروز بارش پراکنده باران در نواحی غربی استان سمنان از اواخر وقت، بری روز پنجشنبه در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و غربی بارش‌های پراکنده باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید و برای روز جمعه در غالب نقاط بارش باران و برف، در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف در نواحی کوهستانی و کاهش دید، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی اضافه کرد: برای روز شنبه در برخی نقاط به ویژه نیمه شرقی بارش باران و برف در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف، وزش باد شدید و بسیار شدید، کولاک برف در نواحی کوهستانی و کاهش دید، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش دمای هوا رخ خواهد داد.

وی افزود: لغزندگی، یخبندان، مه آلودگی و کاهش دید و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان سمنان، مهمترین مخاطره‌های سامانه ای است که از امروز به استان وارد می شود.

وی گفت: خودداری از کوهنوردی، لایروبی مسیل‌ها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را روز شنبه عنوان و اضافه کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز یک و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده تا منفی ۲ و پنج درجه کاهش می یابد.

تا روز شنبه مناطقی مانند رضوان، شهمیرزاد و میامی در استان سمنان به ترتیب دمای منفی ۹، منفی هشت و منفی ۶ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14916
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.