• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
0

هواشناسی سمنان درباره بارش‌ها و مه‌آلودگی در هفته آینده هشدار دارد

  • کد خبر : 12071
  • 14 آذر 1399 - 9:57
هواشناسی سمنان درباره بارش‌ها و مه‌آلودگی در هفته آینده هشدار دارد
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان از روز شنبه، درباره بارش برف و باران، مه‌آلودگی و وزش باد شدید در طول هفته آینده هشدار زرد اعلام کرد.

 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی هفته آینده متاثر از سامانه بارشی است که از اواخر وقت دیروز وارد جو استان سمنان شد.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: زمان شروع فعالیت این سامانه از روز شنبه خواهد بود و نوع مخاطره نیز بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما، پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: بارش باران متاثر از این سامانه در غالب نقاط استان سمنان به ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر و مه آلودگی و کاهش دید افقی در نواحی کوهستانی و محورهای شمالی دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید نیز در نواحی شمالی و شرقی پیش بینی می شود.

مصطفوی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد در سطح استان سمنان از یکشنبه تا اواخر هفته رخ می دهد بیان کرد: اثر مخاطره این سامانه نیز لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای استان، مه آلودگی و کاهش دید افقی، یخبندان در نواحی کوهستانی و محورهای شمالی است.

وی گفت: پرهیز از تردد غیرضروری، اجتناب از کوهنوردی، لایروبی مسیلها و آبراه‌ها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها، مهمترین توصیه های هواشناسی درباره این سامانه بارشی است.
وی گفت: زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: امروز پنجشنبه در بیشتر نقاط استان ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و وزش باد دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.