• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

هیچ ردی از خود باقی نگذارید

  • کد خبر : 42538
  • 03 خرداد 1400 - 13:29
هیچ ردی از خود باقی نگذارید
بام نیوز:  بدون شک طبیعت دوستان به اصول “هیچ ردی از خود باقی نگذارید” معتقدند. این فلسفه بر احترام به طبیعت و دیگر افراد تمرکز دارد تا زیبایی زمین مقدس ما را تغییر ندهد. 
آیا چیزی درباره شش اصل  “هیچ ردی از خود باقی نگذارید” می دانید؟
 بدون شک طبیعت دوستان به اصول “هیچ ردی از خود باقی نگذارید” معتقدند. این فلسفه بر احترام به طبیعت و دیگر افراد تمرکز دارد تا زیبایی زمین مقدس ما را تغییر ندهد.
به دنبال این ۶ قانون طلایی باشید تا اطمینان حاصل کنید که شما یک فرد مسئول , طبیعت دوست و علاقه مند به محیط زیست هستید:
۱ / برنامه از قبل تعیین شده و آماده سازی
برنامه ریزی برای دستیابی به هدف مثلا رسیدن به قله باید واضح باشد. همیشه مقررات و ویژگی های مکان هایی را که قرار است از آن عبور کنید، بررسی کنید. در مورد آب و هوا اطلاعات کافی داشته و خود را تجهیز نمایید. تعدادی کیسه برای جمع کردن زباله های خود به همراه داشته باشید و از بردن وسایل اضافی خودداری نمایید.
۲ / استفاده از سطوح پایدار
عبور کردن  از جاهای دست نخورده و بکرهمیشه وسوسه انگیز است. اما این می تواند سبب دست خورده شدن زیبایی سرزمین های بکر باشد. در صورت امکان، مسیرهای قابل دسترس و راحت تری برای مناطق سنگی، گلی و برفی انتخاب کنید. اما مراقب سنگ ها و شکاف ها باشید!در مناطق گردشی، مسافت خود را با دریاچه ها و رودخانه ها به فاصله ۷۰ متر نگه دارید تا از فرسایش جلگه ها و رودها اجتناب نمایید . در نهایت، در گروه های کوچک ۴ تا ۶ نفره حرکت کنید.
۳ / دور ریختن زباله به شکل مناسب چیزی را پشت سر نگذارید:   همه چیزهایی را که با خود آورده اید را با خود باز گردانید. این مورد در خصوص ضایعاتی اعمال می شود که باعث تخریب محیط زیست شوند. شما با اکوسیستم اطرافتان آشنا نیستید و پس شاید به جای گذاشتن هسته سیب به منظور رشد درخت سیب ایده خوبی نباشد. کاغذ توالت و لوازم بهداشتی خود را همواره برگردانید. اگر نیاز به رفع حاجت دارید گودالی به عمق بیست الی هفتاد سانتی متر بکنید و بعد از اتمام کار روی آن را با خاک بپوشانید. زیرا آب ارزشمند است و این کار سبب می شود تا رودخانه ها آلوده نشوند. از صابون استفاده کنید. صابون های چند منظوره جهت شستن ظروف و مراقبت شخصی مناسب تر خواهند بود.
۴ / احترام گذاشتن به طبیعت
گرچه گلهای زیبایی در مسیر پیدا می کنید، فقط با چشم خود آنها را لمس نمایید. همین امر باعث می شود تا میراث ما حفظ شود تا کودکان و فرزندان فرزندان ما بتوانند از یک چشم انداز مشابه لذت ببرند.
۵ / کاهش اثرات آتش
اجاق کوچکی را برای کمپینگ انتخاب کنید. از مکان هایی که قبلا توسط مسافرین دیگر استفاده شده است استفاده کنید.
۶ / احترام به حیات وحش
همواره فاصله خود را از حیات وحش رعایت نمایید. فراموش نکنید که طبیعت خانه آنهاست. اگر یک جاندار کوچکی پیدا کردید که در طبیعت به نظر رها شده باشد، دخالتی نکنید. هرگز به آنها غذا ندهید، زیرا باعث تغییر رفتار آنها می شود و توانایی آنها برای زنده ماندن زیر سوال می رود. حیوانات نباید به غذایی که شما می دهید عادت کنند؛ وگرنه طعمه شکارچیان می شوند.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.