• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 24677
0

وضعیت سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل

  • کد خبر : 32337
  • 05 فروردین 1400 - 22:58
وضعیت سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل
بام نیوز: گزارش ردمی از وضعیت سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل

جمعه ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ همراه با جمعی دوستانه تصمیم گرفتیم با اجرای یک برنامه سنگ‌نوردی به بدرقه سال عجیب ۹۹ برویم اما گمان نمی‌کردیم با منظره‌ای عجیب‌تر روبه‌رو شویم…!
کل محدوده سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل با حجم عظیمی از خار و خاشاک پوشانده شده بود؛ حتی درصد کمی هم نمی‌توانستیم به غیرعمدی بودن این حرکت بیاندیشیم؛ تمامی شاخه‌های خشکیده به شکلی هدفمند در پای مسیرها انباشته شده بود. در ابتدا گمان بردیم به خصومت بومیان منطقه با سنگ‌نوردان؛ اما این فرضیه نمی‌توانست درست باشد؛ زیرا بارها و بارها شاهد برخورد خوب محلی‌ها بودیم و نکته دیگر اینکه سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل یک سایت شناخته‌شده و معتبر است و از دیرباز فعالیت‌های متنوع سنگ‌نوردی از جمله دوره‌های رسمی و جشنواره‌ها در آن برگزار شده است، لذا هرگونه فعالیتی، خللی در بهداشت اجتماعی منطقه به وجود نخواهد آورد. ناخودآگاه به یاد حادثه ناخوشایند سنگ‌نوردان اصفهان افتادیم…
دوستانی که زودتر از ما در منطقه حضور داشتند مشغول جمع‌آوری خار و خاشاک و انتقال آن به پایین‌دست شدند و ما نیز به جمع آنان پیوستیم در این بین هرازگاهی به فعالیت سنگ‌نوردی می‌پرداختیم اما چهره زشت منطقه از لذت سنگ‌نوری کاسته بود. با توجه به آغاز برگزاری دوره‌های سنگ‌نوردی می‌بایست منطقه را در حد توان پاک‌سازی می‌نمودیم؛ نه برای خود بلکه برای جامعه سنگ‌نوردی که این مبحث با همت من میسر نمی‌شود و به ما‌ نیازمند است.
شخص یا اشخاصی که پشت این جریان قرار دارید آیا با خود لحظه‌ای اندیشده‌اید…
سنگ‌نوردی از زیرشاخه‌های کوه‌نوردی است و رشته کوه‌نوردی تحت نظارت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران و فدراسیون نام‌برده تحت نظارت وزارت ورزش و جوانان؛ لذا با یک خصومت شخصی و یا تفکری بیمارگونه نمی‌توانید در مقابل تعداد بی‌شماری از علاقمندان این ورزش مفرح مقاومت کنید.
بدانید و آگاه باشید که کوتاه نخواهیم آمد و تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از شرایط تحمیل‌شده در سایت سنگ‌نوردی علی‌آباد منجیل را به اطلاع مراجع بالاتر خواهیم رساند و ایستادگی خواهیم کرد تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=32337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.