• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

وقوع تندبادهای لحظه‌ای و کاهش محسوس دما در آذربایجان شرقی/اجتناب کوهنوردی

  • کد خبر : 55218
  • 01 مهر 1400 - 21:35
وقوع تندبادهای لحظه‌ای و کاهش محسوس دما در آذربایجان شرقی/اجتناب کوهنوردی
بام نیوز: مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته بعد، وضعیت جوی ناپایداری در آذربایجان شرقی حاکم خواهد بود که منجر به رگبار باران و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان از روز پنجشنبه یکم مهر تا روز یکشنبه چهارم مهر ناپایدار خواهد بود.

پیرو هشدار جوی سطح زرد اداره‌کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا روز یکشنبه موجب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش محسوس دما خواهد شد.

طبق اعلام مدیریت بحران شهرداری تبریز، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید، رخداد تندبادهای لحظه‌ای، پرتاب اشیا و سقوط تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین لازم است تا شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌های هواشناسی، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند.

بر این اساس، اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم‌ دوام، دوری از ساختمان‌های نیمه‌کاره و در حالِ ساخت، دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست؛ نظیر آنتن، کولر، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت‌بام‌ها استفاده می‌شود، توصیه شده است.

هم‌چنین دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و …، پرهیز از پارک خودرو در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و غیره وجود دارد (به ویژه مکان‌هایی که در موارد بالا ذکر شد) نیز از توصیه‌های مدیریت بحران شهرداری تبریز است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=55218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.