• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

پارک ملی/نایبند

  • کد خبر : 38628
  • 10 اردیبهشت 1400 - 23:42
پارک ملی/نایبند
بام نیوز: پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت، فعالان با عنایت به رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد حفظ محیط زیست و دستور صریح قانون اساسی و فرمایش رییس محترم قوه قضاییه در این مورد و مفهوم عدالت زیستی با حضور میدانی در پارک ملی نایبند نسبت به این عملیات مخرب اعتراض خواهند کرد.

 

به گزارش خبرنگار بام نیوز، تلاش فعالان محیط زیست استان بوشهر برای جلوگیری از تخریب مهم ترین ارزش زیستی استان.
پارک ملی نایبند یکی از مهم ترین ارزش های زیستی استان بوشهر محسوب می شود.

در استانی که از همه طرف با صنایع گاز و نفت و پتروشیمی و معادن محاصره شده است، این پارک نقش بسیار مهمی در زندگی بخشی و برقراری تعادل و آرامش روحی و روانی برای تمام زیستمندان استان ایفا می کند.

متاسفانه شرکت پتروشیمی آریاساسول با استفاده از قدرت مالی و دیوانی خود در حال ساختن یک مجتمع اقامتی بزرگ برای کارکنان خود در وسط این پارک ملی است. در واقع این شرکت که به نوعی مهمان مردم خونگرم بوشهر است، نمک می خورد و نمکدان می شکند.

اداره محیط زیست بوشهر هم برای حلال کردن این ساخت و ساز مخرب، با تغییر نام آن از ”مجتمع اقامتی” به ”مجتمع اقامتی و گردشگری!” با احداث این مجتمع عظیم مخرب موافقت کرده است.

جهاد کشاورزی هم با این بهانه که این اراضی قابلیت کشاورزی ندارد بدون توجه به حق و حقوق دیگر زیستمندان و ارزش زیستی پارک ملی، تغییرکاربری را بلامانع اعلام کرده است.

این موضوع با مخالفت گسترده فعالان محیط زیست استان مواجه شده است. فعالان در تلاش برای جلوگیری از این ساخت و سازهای مخرب، به دادستانی و استانداری و محیط زیست و مجلس نامه نوشتند و درخواست توقف عملیات را کردند.

در این میان خانم دکتر رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با احترام به نظر فعالان موضوع را پیگیری و خواستار پاسخ گویی مقامات استان شده اند.

سابقه نشان می دهد که معمولا این نوع شرکت ها با تهدید فعالان به شکایت، سعی در ترساندن و ساکت کردن آنان دارند ولی این بار تصور نمی کنم این حربه کارایی داشته باشد چرا که مدافعان ارزش های زیستی استان در ماجراهای مشابه ثابت کرده اند که ”بیدی نیستند که با این بادها بلرزند”

پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت، فعالان با عنایت به رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد حفظ محیط زیست و دستور صریح قانون اساسی و فرمایش رییس محترم قوه قضاییه در این مورد و مفهوم عدالت زیستی با حضور میدانی در پارک ملی نایبند نسبت به این عملیات مخرب اعتراض خواهند کرد..

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.